نمایش «یک روز هزار سال» در عراق به روی صحنه رفت
کد خبر: 4085429
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

نمایش «یک روز هزار سال» در عراق به روی صحنه رفت

نمایش «یک روز هزار سال» کاری از گروه تئاتر آئینی «یاس» فریدونکنار در موکب «مع امام منصورم در مسیر نجف به کربلا به روی صحنه رفت.

نمایش یک روز هزار سالنمایش «یک روز هزار سال» کاری از گروه تئاتر آئینی «یاس» فریدونکنار به کارگردانی و نویسندگی گروهی حسین آزادی، محمداکبر عابدپور و سیدمرتضی محسنی و به تهیه‌کنندگی حمیدرضا بصیر از بیست و دوم شهریورماه در مسیر نجف به کربلا، موکب «مع امام منصور» عمود 1086، عراق به روی صحنه رفت و تا اربعین حسینی هرشب ساعت 19:45 اجرا می‌شود.

سیدمرتضی محسنی، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این نمایش در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: این نمایش قرار بود که شنبه، 19 شهریور به اجرا در آید که با توجه به تعداد بیش از حد زائران در مرز ایران و عراق، گروه نمایشی با  دو روز تأخیر در موکب «مع امام منصور» حضور پیدا کرد و این نمایش 22 شهریورماه ساعت 19:30 به اجرا در آمد. این نمایش در آغازین روز از اجرایش با استقبال خوب زائران اربعین روبرو شد، بطوری که با توجه به ازدحام جمعیت در داخل موکب، این نمایش برای بانوان از طریق ویدئو پروژکتور در فضای خارج از موکب به نمایش در آمد.

وی با بیان اینکه در این نمایش 40 بازیگر و عوامل فنی همکاری دارند، خاطرنشان کرد: نمایش از هشت منبع تاریخی، اسلامی مقتل جامع امام حسین(ع) از «مهدی پیشوای»، زندگی امام حسین(ع) از «آیت‌الله محلاتی»، فرهنگ سخنان امام‌حسین(ع) از «آیت‌الله محمدصادق نجمی»، نفس‌المهموم از«شیخ عباس قمی»، منتهی‌الامال از «شیخ عباس قمی»، حسین(ع) آیینه تمام‌نما از «آیت‌الله حائری شیرازی»، توجیه‌المسائل کربلا از «سیدعلی‌اصغر علوی»، آقازادگان صدر اسلام از «مهدی همازاده»، ریزش‌ها و رویش‌ها بین خواص صدر اسلام از «مهدی همازاده» به رشته تحریر در آمده است.

محسنی تصریح کرد: در بخش بازیگران مرد، محسن شیرافکن، محمداکبر عابدپور، حسین آزادی، سیدمرتضی محسنی، محمدحسین فهیمی‌فر، علی بابکی، امیررضا دشتی، امیررضا هدایتی، علی پیوسته، عرفان تاج‌الدین، امیرعلی مظلومی، محمد آزادی کناری، محمدرضا تقی‌پور، محمدمهدی کامران، مسعود احمدی، امیررضا مرتضی‌پور به ایفای نقش می پردازند.

وی ادامه داد: در بخش بازیگران زن، خانم‌ها، منیره آزادی، مریم ولی‌الله‌پور، سیده‌زهرا حسینی، کوثر بصیر، کوثر علیزاده، سیده‌سپیده حسینیان، زهرا شفیع‌نژاد، نرگس رسولی، فاطمه کیاسالار  و فاطمه هدایتی در این نمایش همکاری دارند. مریم جلیلی به عنوان مسئول صحنه، خانم فلاحتی به عنوان جامه‌دار، زهرا شفیع‌نژاد به عنوان مسئول دوخت لباس، رضا سهرابیان و علی‌اصغر آزادی به عنوان مسئول نور، افکت و صدا، امیرحسین یعقوبیان به عنوان طراح پوستر، محمدرضا کامیاب به عنوان عکاس و تهیه‌کننده تیزر و کلیپ، رضا سهرابیان، سیدمرتضی محسنی، علی پیوسته و امیرحسین علی‌زاده به عنوان مسئولان دکور و صحنه در این نمایش همکاری دارند.

محسنی در پایان گفت: این نمایش تا اربعین حسینی، ساعت 19:45 به مدت 70 دقیقه به روی صحنه می‌رود و پس از اجرای نمایش، علی‌اکبر رائفی‌پور سخنرانی خواهند داشت و مداحی و سینه‌زنی از برنامه‌های پایانی این موکب به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha