تردد روان در مرزهای شش‌گانه/ زائران با وسایل نقلیه ایرانی بازمی‌گردند
کد خبر: 4085589
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

تردد روان در مرزهای شش‌گانه/ زائران با وسایل نقلیه ایرانی بازمی‌گردند

وزیر کشور از وضعیت روان مرزهای شش‌گانه ایران و عراق خبر داد و اعلام کرد: زائران برای رفتن به مراسم اربعین می‌توانند در نقاط مرزی از جمله خرمشهر و قصر شیرین برگه گذر مرزی موقت بگیرند.

تردد روان در مرزهای ششگانه/ زائران با وسایل نقلیه ایرانی باز می‌گردند

احمد وحیدی، وزیر کشور، دقایقی پیش آخرین اخبار مربوط به وضعیت زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین را اعلام کرد و گفت: چند روزی است که تردد در مرزها روان است و غیر از چند روزی که به دلیل ازدحام از مردم خواستیم به سمت مرزها حرکت نکنند، در بقیه روزها تردد از مرزها روان بوده است.

وی تصریح کرد: هر شش مرز فعال است و تسهیلات خیلی خوب، امکانات، خدمات‌رسانی و حمل و نقل در ایران و عراق فراهم شده و مشکلی وجود ندارد.

وحیدی در خصوص زائرانی که جویای وضعیت پاسپورت یا برگه گذر موقت خود هستند، گفت: پیش‌بینی شده زائران در نقاط مرزی از جمله خرمشهر و قصرشیرین بتوانند گذر مرزی موقت بگیرند.

وی همچنین اعلام کرد: با نزدیک شدن به روز اربعین عزیزان زیادی مایل به شرکت در اربعین هستند؛ اکنون همه زیرساخت‌ها برای رفتن زائران فراهم است.

وحیدی در خصوص تعداد زائرانی ایرانی که وارد عراق شده‌اند، گفت: بیش از سه میلیون نفر وارد عراق شده‌اند و تقریباً نیمی بازگشته‌اند و روند رفت و بازگشت زائران ادامه دارد.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که رانندگان عراقی در بازگشت زائران کرایه‌ها را بالا برده‌اند آیا برای کاهش کرایه‌ها اقدامی صورت گرفته است؟ گفت: با توجه به اینکه برخی زائران در کربلا بودند و وسایل نقلیه برای بازگشت آنها کافی نبود، دولت عراق موافقت کرد وسایل نقلیه ایرانی را به عراق بفرستیم تا زائران ایرانی را بازگردانند.

وی اضافه کرد: برخی خودروهای ایرانی در حال حاضر در عراق هستند تا زائران را بازگردانند، تعدادی دیگر نیز عازم خواهندشد. برخی گرانی‌ کرایه‌ها از بغداد به مرز تمرچین نیز گزارش شده بود که پیگیری شد و دولت عراق هم به بخش خصوصی خود تذکر داد که قیمت‌های عرف را رعایت کنند اما وسایل حمل و نقل ایران هم آماده انتقال زائران هستند.

انتهای پیام
captcha