برگزاری همایش «هم‌قدم با اربعینیان» در همدان
کد خبر: 4085628
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

برگزاری همایش «هم‌قدم با اربعینیان» در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری همایش پیاده‌روی «هم قدم با اربعینیان» همزمان با روز اربعین در شهرستان‌های استان همدان خبر داد.

محمد‌هادی نظیری مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمد‌هادی نظیری، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در اربعین اظهار کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی برای عاشقان سیدو سالار شهدا(ع) برگزار می‌شود.

وی به اعزام ۶۵۰ مبلغ به مناطق مختلف استان همدان در دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: این مبلغان با هدف تبیین برنامه‌های دهه آخر صفر، برگزاری برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) و 28 صفر، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره و ... به مناطق مختلف شهری و روستایی و مساجد استان همدان اعزام می‌شوند.

نظیری همچنین با اشاره به برنامه‌های اربعین در استان همدان تصریح کرد: همزمان با ایام اربعین همایش پیاده‌روی «هم‌قدم با اربعینیان» در شهرستان‌های مختلف استان و شهر همدان برگزار می‌‌شود.

وی افزود: این همایش در شهرستان‌های همدان و بهار از مسیر روستای آبرومند به سمت گردنه اسدآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: همچنین در سطح شهرستان همدان هیئت‌ها در مساجد حسینیه‌ها و تکایا در روز اربعین و همچنین فضای باز برنامه‌های اربعین را خواهند داشت.

وی به مسیر پیاده‌روی در سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: مسیر پیاده‌روی اربعین در اسدآباد از پارک ملت تا شهر کنگاور، در شهر نهاوند از شاهزاده محمد به سمت گلزار شهدا، در شهرستان تویسرکان از آستان امامزاده اسماعیل به سمت حقوق نبی، در شهرستان رزن از میدان شهدا به سمت مسجد جامع و در مسیر دیگر از امامزاده اظهر به سمت امامزاده قاسم، در شهرستان کبودر آهنگ از ورودی شهر به سمت امامزاده راهب و در شهرستان فامنین از مسجد جامع به سمت کوی ماهاهان و در شهرستان ملایر نیز از دو مسیر میدان امام حسین به سمت میدان امامزاده عبدالله و میدان آزادگان به سمت میدان امامزاده عبدالله این همایش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های همدان کمیته آموزش و فرهنگی با تبلیغات اسلامی است، گفت: در این زمینه نیز دوره‌های آموزشی برگزار شد و همچنین برنامه‌های نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی را در موکب‌ها داریم.

حجت‌الاسلام نظیری اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین را شامل آموزش راویان اربعین برای موکب‌های عراق و مرز مهران و سطح استان، تهیه محتوا برای المان‌ها و بنرها، هماهنگی اقامه نماز در موکب‌ها، ایستگاه‌های فرکانس در ٨ موکب دانست.

وی ایجاد دو غرفه تخصصی بانوان در اسدآباد در حوزه جمعیت و خانواده، ایجاد غرفه نبض زندگی در پارک شهرک فرهنگیان همدان با همکاری علوم پزشکی، ایجاد گروه ناجی شو در بعضی موکب‌ها، ایجاد غرفه کودک، ایجاد غرفه عکاسی دیجیتال و قرار دادن دوربین VR در بعضی موکب‌ها را از دیگر اقدامات دانست.

نظیری با بیان اینکه در دهه آخر صفر نیز برنامه‌های قرائت زیارت پیامبر(ص)، برگزاری برنامه‌های عزاداری در 28 و 29 صفر با حضور هیئات ومردم را داريم، گفت: همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، زیارت عاشورا و زیارت اربعین، ختم‌های مجازی قرآن و توزیع نذورات و ... را نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه آخر صفر عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha