توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین تحقق می‌یابد
کد خبر: 4085722
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین تحقق می‌یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین میسر می‌شود، افزود: اربعین نماد معرفی اسلام است.

توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین تحقق می‌یابد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، 23 شهریور، در جمع مسئولان موکب‌های اربعین و هیئت‌های مذهبی با بیان اینکه اربعین نماد معرفی اسلام با قرائت اولیای خدا و ۱۴ معصوم(ع) است گفت: رویداد اربعین در تمام دنیا غیر قابل سانسور است.

وی افزود: معاندان تلاش دارند تا اربعین را به جمهوری اسلامی ایران یا حشدالشعبی محدود سازند که در این راستا اربعین یک مقوله صد درصد اجتماعی و مردمی است.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه بشریت با اتصال روحی که امام حسین(ع) دارد، اربعین را رقم می‌زند، اظهار کرد: اربعین اجتماعی فرا دینی است. و حتی افرادی در آن حاضر هستند که بی دین و لائیک هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه اربعین بسیار مغفول مانده یادآور شد: در دهه اول محرم تمام مردم برای عزاداری بسیج می‌شوند و حتی کشور تعطیل می‌شود و مردم اتفاقی را رقم می‌زنند اما از اربعین آنطور که باید و شاید بهره‌گیری نشده حال آنکه سنت جاری اربعین مقدمه‌سازی ظهور امام عصر(عج) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری اتفاقاتی که در احادیث برای دوران پس از تحقق حکومت امام عصر(عج) بیان شده در 10 روز اربعین در کشور عراق دیده می‌شود، گفت: اشتراک زندگی بین مؤمنان، اخوت و دلدادگی همگی مسائلی هستند که به برکت اربعین رخ داده است.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین میسر می‌شود، افزود: هر قدر برای اربعین سرمایه‌گذاری کنیم، در آتی بهره خواهیم برد که بر این اساس باید روز عاشورا، اربعین نیز برای ما مورد توجه خاص قرار گیرد.

به گفته وی؛ سال گذشته علیرغم تبلیغات محدود با مشارکت فراوان مردم در استان سمنان روبرو شدیم و امسال پیش‌بینی می‌شود که تا ۳۰ هزار نفر در استان در مراسم جاماندگان حسینی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha