وزیر کشور عراق: فضای امنیتی مناسبی در همه مسیرهای اربعین برقرار است
کد خبر: 4085776
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

وزیر کشور عراق: فضای امنیتی مناسبی در همه مسیرهای اربعین برقرار است

وزیر کشور عراق با بیان اینکه فضای امنیتی و مناسب در همه مسیرهای پیاده روی زائران اربعین مهیاست، گفت که از شهر کربلای معلی سطح آماده باش بالای نیروهای امنیتی و خدماتی را کنترل می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از موازین نیوز، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیل عزیمت جمعیت میلیونی زائران از داخل و خارج از عراق برای بزرگداشت مراسم اربعین امام حسین (ع)  در حالی ادامه دارد که نیروهای امنیتی و خدماتی عراق زیر نظر مستقیم وزیر کشور از داخل شهر کربلای معلی در سطح آماده‌باش کامل قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: وزیر کشور عراق سلسله نشست‌ها و دیدارهایی با طرف‌های امنیتی و خدماتی را در راستای به روز رسانی برنامه‌های تعیین شده و ارائه به موقع دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های به منظور موفقیت مراسم اربعین برگزار کرده است.

الغانمی در این بیانیه خدمت به زائران امام حسین(ع) را افتخار پشت افتخار توصیف کرد و گفت: تلاش‌ها در این زمینه باید ادامه داشته باشد و همکاری و هماهنگی بین همه واحدها و نهادهای مأمور در این مراسم باید تقویت شود.

وزیر کشور عراق همچنین گفت که حضور  فرماندهان در همه محورها در رأس واحدهای امنیتی و ارتباط دائم بین این واحدها چه در داخل استان کربلای معلی و چه بیرون آن ضروری است.

الغانمی در پایان تأکید کرد: فضای امنیتی و مناسب در همه مسیرهای پیاده روی زائران به سمت کربلای معلی مهیاست و تلاش‌ها برای ارائه بهترین خدمات بیشتر شده است.

در همین راستا احمد ابورغیف، معاون امور اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق امروز پنجشنبه وارد کربلای معلی شد. او منظور نظارت بر تلاش نیروهای اطلاعاتی برای تامین امنیت زائران اربعین به کربلا رسیده است.

در همین حال تعدادی از زائران، دیروز چهارشنبه از اتوبوس‌های وزارت حمل و نقل عراق که برای انتقال آنها در محور کربلای معلی ـ بابل اختصاص یافته است، شکایت داشتند.
 
ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و منابع عراقی نشان می‌دهد که تعدادی از زائران از یکی از اتوبوس‌های دولتی وزارت حمل و نقل عراق در حال پیاده شدن هستند.
 
آنها می‌گویند که کرایه تعیین شده در آن مسیر 500 دینار است؛ اما راننده‌های اتوبوس‌های وزارت حمل و نقل عراق قیمت را سه برابر کرده و به دو هزار دینار افزایش داده‌اند.
 

 
انتهای پیام
captcha