پیاده‌روی اربعین؛ اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی
کد خبر: 4086035
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

پیاده‌روی اربعین؛ اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی

امام جمعه سلطانیه گفت: پیاده‌روی اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است و همواره باید این اسم و رمز را تکرار و زنده نگه داریم.

پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه در گفت‌‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به روایتی در مورد فضیلت کربلا، اظهار کرد: خداوند زمین کربلا را ۲۴ هزار سال قبل از اینکه مکه را حرم امن قرار دهد، حرم امن و مبارک قرار داد و آن زمین براى اهل بهشت مانند ستاره درخشان می‌درخشد.

وی با اشاره به مقام و منزلت زائران امام حسین (ع) و با بیان اینکه زائران امام حسین (ع) در حالی وارد بهشت می‌شوند که دیگران در موقف حساب هستند، افزود: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه‌السلام را زیارت کرده بود. آن هنگامی که می‌بیند زوار امام حسین (ع) چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند.

امام جمله سلطانیه با بیان اینکه عدد اربعین دارای اسرار و حکمت‌هایی است و در فرهنگ دینی جایگاه ویژه‌ای دارد، به آیات و روایاتی که واژه اربعین در آن‌ها به کار رفته و حکمت‌هایی که بیان شده اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مختصات ویژه امام حسین علیه‌السلام «اربعین» است.

حسینی‌نسب با اشاره به پیاده‌روی اربعین و با بیان اینکه در روایات بسیاری به زیارت امام حسین (ع) تاکید شده و حتی علامه مجلسی نظرشان بر این است که برای هر کسی که توانایی دارد، زیارت امام حسین (ع) در عمر، یکبار واجب است و ثواب یکبار زیارت آن حضرت معادل با چند حج است، تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین به شعائر اسلامی تبدیل شده است.

وی، پیاده‌روی اربعین را نماد اتحاد جهان اسلام در برابر دشمن مشترک و جلوه‌ای از قدرت‌نمایی محور مقاومت در برابر استکبار و جریان زر و زور دانست و با تاکید بر اینکه نباید به اتحاد مسلمانان خدشه‌ای وارد شود؛ چرا که ملت ایران و عراق ملت امام حسین (ع) هستند، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین نشان‌گر شوکت و قدرت اسلام سیاسی در برابر سکولار است که آمیختگی دیانت و سیاست را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که اجتماع بر اساس محبت امام حسین (ع) و ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، جلوه موفق اسلام سیاسی است که منافع مادی، معنوی و اخروی را تامین می‌کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد، یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس اباعبدالله و پیاده‌روی اربعین هر دو را در خود جمع می‌کند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حرکت دسته‌جمعی به سوی امام است که در زمان ظهور نیز اتفاق خواهد افتاد و در روز ظهور، پیروان و یاران امان زمان (عج) خود را از نقاط مختلف دنیا به مکه می‌رسانند و با امام زمان (عج) خود بیعت می‌کنند و در واقع پیاده‌روی اربعین تمرین مهدی یاوران است.

انتهای پیام
captcha