وجود ۲۰ هزار دانش‌آمور ترک تحصیل کرده در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4091315
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

وجود ۲۰ هزار دانش‌آمور ترک تحصیل کرده در آذربایجان‌غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ هزار تارک تحصیل به دلیل فقر فرهنگی، فقر مالی، ازدواج زود هنگام و ... در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌های استان وجود دارد.

علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، حسین حسن خانی، معاون سوادآموزی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور 19 مهرماه در جلسه کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سوادآموزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به لحاظ داشته‌های طبیعی و منابع استعدادی جزو استان‌های بی‌نظیر است که باید از این داشته‌ها برای ارتقای وضعیت آموزشی استفاده کرد.

وی افزود: بهبود وضعیت استان در امر سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است که بار اصلی این همت بر دوش مدیرکل و نمایندگان استان است و باید از ظرفیت دولت مردمی و مجلس انقلابی برای روی کارآوردن نمایندگان استفاده کرد و ورود به امر رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین کارهای دولت و وزارت محسوب می‌شود.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در این جلسه بیان کرد: 648 هزار و 825 دانش‌آموز در 27 هزار کلاس و 6 هزار و 113 مدرسه استان آذربایجان‌غربی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: آذربایجان‌غربی با سرانه فضای آموزشی 4.1 درصد در رتبه 31 کشوری قرار دارد همچنین در خصوص فضای ورزشی و پرورشی در رتبه پایین کشوری قرار دارد. 9هزار و 280 نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان کمبود داریم که با نیروهای دانشگاه فرهنگیان، جذب خانواده شهدا و ایثارگران و ماده 28 و ... مشکل نیروی انسانی حل شده است.

جنگی بیان کرد: 20 هزار تارک تحصیل به دلیل فقر فرهنگی، فقر مالی، ازدواج زود هنگام و ... در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای استان وجود دارد.

حسین حسن‌خانی، معاون سوادآموزی آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: حجم ابلاغی استان سال گذشته 27 هزار و 700 نفر بود که 91.75 درصد تحت پوشش قرار گرفت و در بین استان‌های کشور رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر را کسب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: وضعیت نرخ باسوادی از سال 1395 تا 1400 در گروه سنی 10-49 سال 96 (91.4)سال 97 (91.6) سال 98 (92.8) سال 99 (93.4) سال 1400 (94) درصد بوده و در سال‌ جاری حجم ابلاغی 22 هزار 835 نفر است که به شهرستان‌ها ابلاغ کردیم.

انتهای پیام
captcha