واکنش اتحادیه علمای مسلمان به ممنوعیت حجاب در محیط‌های کار
کد خبر: 4092545
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

واکنش اتحادیه علمای مسلمان به ممنوعیت حجاب در محیط‌های کار

اتحادیه علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای به حکم دادگاهی در اروپا درخصوص ممنوعیت حجاب در محیط‌های کاری واکنش نشان داده و آن را جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از سواح نیوز، اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان در بیانیه‌ای درباره حکم دادگاهی در اروپا مبنی بر «اجازه ممنوع‌کردن حجاب در محیط‌های کار»، اعلام کرد: این گونه تصمیم‌ها عامل ایجاد تروریسم و ​​نژادپرستی مذهبی هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این گونه تصمیماتِ مکرر در مورد اسلام، احساسات یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان را جریحه‌دار می‌کند. این تصمیمات تنها با تفکر قرون وسطایی سازگار است که اروپا را وارد جنگ مذهبی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گونه تصمیمات مانعی در مسیر همزیستی مسالمت‌آمیز مبتنی بر احترام به همه ادیان و ویژگی‌های خاص آن‌ها است.

اتحادیه علمای مسلمان همچنین تأکید کرد که همزیستی نه با اجبار و محدودکردن آزادی‌ها و حقوق دیگران، بلکه از طریق عدالت، آزادی‌های مسئولانه و تأمین برابری برای همه و بدون هیچ گونه تبعیض نژادی و یا مذهبی به دست می‌آید.

این اتحادیه همچنین عبور از درگیری‌های نژادپرستانه و توجه به اصول مشترک همزیستی مسالمت‌آمیز، آزادی برای همه و احترام به حریم خصوصی هر قوم، مذهب و رنگی را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha