آغاز نهمین مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن نظامیان در عربستان + عکس
کد خبر: 4097636
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

آغاز نهمین مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن نظامیان در عربستان + عکس

نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم نظامیان جهان دیروز، 15 آبان به همت سازمان کل امور دینی نیروهای مسلح وزارت دفاع عربستان در این کشور آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سبق، این مسابقات با نظارت «امیر محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در مکه مکرمه برگزار شده است و تا 22 آبان به مدت 8 روز ادامه دارد.

نمایندگان بیش از 27 کشور در این رقابت حضور یافته‌اند و این رقابت‌ها در دو نوبت از ساعت 8 تا 12 ظهر به وقت محلی و 16 تا 17:30 برگزار می‌شود.

این رویداد همچنین با برخی فعالیت‌های مرتبط با قرآن و علوم قرآنی همراه است و با رعایت تدابیر کرونایی و تشکیل کمیته‌ای پزشکی به منظور حفظ سلامت شرکت‌کنندگان برگزار شده است.

«محمد العیسی»، ناظر کل مرکز دفاع فکری  و مرکز دفاع فکری عربستان و نماینده وزیر دفاع این کشور طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: خداوند را سپاس می‌گوییم که شاهد اهتمام مسئولان کشورمان به قرآن هستیم و این اهتمام در آموزش تلاوت، حفظ، تفسیر و تدبر در قرآن به فرزندانمان و افراد غیر سعودی مقیم عربستان نمایان است.

بنا بر این گزارش، حفظ کل قرآن با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن، حفظ ۲۰ جزء با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن، حفظ ۱۰ جزء با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن و حفظ ۵ جزء با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن از رشته‌های مختلف این رقابت اعلام شده است.

امسال مسابقه «زیباترین صوت» به رشته‌های این رقابت اضافه شده و جوایز این رویداد نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha