حملات مستمر به مقدسات اسلامی در فلسطین با محکومیت صرف متوقف نمی‌شود
کد خبر: 4101528
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی:

حملات مستمر به مقدسات اسلامی در فلسطین با محکومیت صرف متوقف نمی‌شود

اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌های جداگانه تاکید کردند که سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری باید اقدام عملی برای مقابله با یورش مکرر صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی و در رأس آن حرم ابراهیمی و مسجد الاقصی اتخاذ کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، هزاران شهرک‌نشین عصر شنبه به بهانه برگزاری اعیاد یهودی به شهر الخلیل و حرم ابراهیمی واقع در بخش قدیمی شهر قدس یورش بردند.

 شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان این رژیم ضمن حمله به فلسطینیان الخلیل و زخمی کردن ده‌ها نفر از آنها در اطراف و داخل صحن‌های حرم ابراهیمی چادر زده و آداب تلمودی خود را به جا آوردند، همچنین آنها در داخل مسجد شیپورهای خود را به صدا درآوردند.

این جنایت تازه صهیونیست‌ها با محکومیت طرف‌های مختلف فلسطینی همراه شد. وزارت خارجه فلسطین آن را تروریسم رژیم صهیونیستی توصیف کرد و از نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی خواست جلوی تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی را بگیرند.

سازمان ملل در برابر تعرض به مقدسات اسلامی کاری غیر از محکومیت هم انجام دهد/اماده

دبیرخانه اتحادیه عرب هم شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اجرای فوری قطعنامه‌های سازمان ملل درباره تأمین حمایت بین‌المللی از فرزندان فلسطین و مقابله با شهرک‌سازی را خواستار شد و گفت نام باندهای شهرک‌نشینان صهیونیست که مرتکب جرم علیه فلسطینیان می‌شوند باید در فهرست تروریسم جای گیرد و تدابیر قانونی علیه آنها اتخاذ شود و صرف محکوم کردن این تجاوزات فایده‌ای ندارد.

سعید ابوعلی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی گفت: تشدید حملات گسترده و تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت ارتش و مسئولین رژیم اشغالگر نشانه خطرناکی از موضع کابینه آتی اسرائیل به ریاست نتانیاهو برای تسریع و گسترش دامنه شهرک‌سازی و یهودی‌سازی و ارتکاب جرایم تبعیض نژادی و نسل‌کشی است.

وی افزود: یورش صهیونیست‌ها به بخش قدیمی الخلیل و تعرض به حرمت حرم ابراهیمی، تعطیل کردن آنجا و ممانعت از پخش اذان و اقامه نماز در این مکان مقدس محکوم است و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بین المللی باید به مسئولیت سیاسی، قانونی و انسانی خود برای فشار بر مقامات رژیم اشغالگر به منظور توقف این جرایم و احترام به منشورها بین‌المللی مبتنی بر لزوم حفظ امنیت و سلامت شهروندان عمل کنند.

سازمان ملل در برابر تعرض به مقدسات اسلامی کاری غیر از محکومیت هم انجام دهد/اماده

سازمان همکاری اسلامی نیز حمله نظامیان اشغالگر به حرم ابراهیمی را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای نسبت به تداوم حلمات نژادپرستانه شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی و اموال و مقدسات آنها در بخش قدیمی الخلیل هشدار داد.

سازمان همکاری اسلامی رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای تداوم حملات نظام‌مند و وحشیانه علیه ملت فلسطین و نقض مکرر حرمت اماکن مقدس خواند و از جامعه بین‌المللی خواست برای مقابله با این رفتارهای خطرناک صهیونیست‌ها که منجر به تشدید تنش و خشونت و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود اقدام فوری کند.

مسجد الاقصی هم روزانه در معرض یورش صهیونیست‌هاست که به دنبال تقسیم زمان و مکانی قبله نخست مسلمانان هستند.

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز سه‌شنبه به همراه یهودا غلیک، یک خاخام تندرو صهیونیست و تحت پشتیبانی پلیس صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند و آداب تلمودی را در آنجا به جا آوردند.

در همین حال فراخوان‌ها برای تحصن در مسجد الاقصی و مقابله با یورش مکرر صهیونیست‌ها که با هدف یهودی سازی مقدسات اسلامی است، ادامه دارد.

سازمان ملل در برابر تعرض به مقدسات اسلامی کاری غیر از محکومیت هم انجام دهد/اماده

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس هم ظهر امروز در بیانیه‌ای گفت: حمله خاخام تندرو به همراه ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی اقدام تنش‌زای خطرناک و تحریک به یورش‌های گسترده‌تری است که احساسات ملت فلسطین و مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند.

انتهای پیام
captcha