لبنان را تسلیم قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نخواهیم کرد
کد خبر: 4106265
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
مفتي جعفری لبنان:

لبنان را تسلیم قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نخواهیم کرد

مفتی عالی جعفری لبنان در سخنانی تأکید کرد که لبنان را هرگز تسلیم قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای نخواهیم کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از لبنان 24، شیخ احمد قبلان، مفتی عالی جعفری لبنان، بین‌المللی شدن مسئله لبنان را ضربه به حاکمیت این کشور دانست و بر عدم تسلیم لبنان به قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: راه حل نجات لبنان در مقابل بلایا، پاسخگویی به دعوت نبیه بری، رئيس پارلمان است که کشور را از تحريم به سمت گفت‌وگو سوق می‌دهد.

وی در مراسم یادبودی در شهر میس‌ الجبل اظهار کرد: من به لبنانی‌ها به‌طور عام و گروه‌های سیاسی به‌طور خاص می‌گویم که هرگونه بین‌المللی‌سازی مسئله لبنان به منزله تباه کردن این کشور است و سازمان ملل کاری جز تضعیف ساختار جمعیتی لبنان از طریق کمیساریای عالی پناهندگان و انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف ندارد.

شیخ قبلان تأکید کرد: هر کس از گفت‌وگو امتناع ورزد، لبنان را به سوی فرقه‌گرایی و معاملات بین‌المللی سوق می‌دهد. درحالی که در تصمیم‌گیری‌ها تنها باید به منافع ملی توجه و از دور زدن این منافع خودداری کرد. راه نجات منافع ملی نیز پارلمان است.

وی در ادامه گفت: آنچه لازم است حفظ لبنان و عدم تسليم آن است. ضمن اینکه هر گونه کمک بین‌المللی یا منطقه‌ای که در این راستا صورت گیرد، قابل تقدير است. ما در آستانه مرحله‌ای هستیم که نیازمند بومی‌سازی راه‌حل‌ها، نه بین‌المللی کردن آن‌ها، و حرکت به سمت گفت‌وگوی ملی و نه فرقه‌ای است. تحريم کشور را به تباهی و نابودی خواهد کشاند، در حالی که گفت‌وگوی پارلمانی باعث نجات لبنان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha