مصوبات جدیدی برای رشد و توسعه خراسان‌جنوبی اتخاذ شود
کد خبر: 4107412
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

مصوبات جدیدی برای رشد و توسعه خراسان‌جنوبی اتخاذ شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی از اولین مقصدهای سفر اول رئیس جمهور بود و به همین علت مباحثی در سفر اول دیده نشده و علاوه بر تسریع مصوبات گذشته درخواست داریم تا مصوبات جدیدی برای رشد و توسعه استان در این سفر داشته باشید.

مصطفی نخعی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مصطفی نخعی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی،  امروز جمعه ۲۵ آذرماه در شورای برنامه و توسعه خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضور در بین مردم در کنار دیپلماسی منطقه ای توسط دولت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور میدانی رئیس جمهور در بین مردم امیدبخش است، افزود: اکنون دولت مردان کارها را به تحریم‌ها گره نزده‌اند و کشور را به خاطر تحریم‌ها معطل نگه نمی‌دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت و مجلس با تعامل و همدلی در کنار همدیگر به حل مشکلاتی پرداخته‌اند که ریشه در گذاشته دارد و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد، ادامه داد: راه آهن نیازمند توجه جدی است و خراسان جنوبی تنها استانی است که مرکزش به شبکه ریلی متصل نیست و می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و نیازمند یک نگاه ویژه است؛ این مسیر راه آهن از زاهدان به بیرجند منطق برنامه ریزی در کشور را زیرسوال برده است و درخواست جا به جایی و اصلاح این مسیر را داریم.

نخعی بیان کرد: خراسان‌جنوبی از اولین مقصدهای سفر اول بود و به همین علت مباحثی در سفر اول دیده نشده و علاوه بر تسریع مصوبات گذشته درخواست داریم تا مصوبات جدیدی برای رشد و توسعه استان در این سفر داشته باشید.

وی افزود: پرداخت عواید سوخت به مرزنشینان ادامه داشته باشد و مشابه آن چه در سیستان و بلوچستان اجرا شده و از طرح کوله بری و رزاق برخوردار است برای جنوب استان خراسان جنوبی نیز عملیاتی کنید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با با بیان اینکه جاده یکی دیگر از خواسته‌های مردم است، تصریح کرد: زیرساخت انرژی استان بسیار ضعیف بوده  و احداث و اجرای خط لوله جدیدی از عسلویه به سمت خراسان زیربنای ضعیف انرژی دارد و درخواست داریم تا این موضوع به جدیت پیگیری شود و به خط اتصال سیستان و بلوچستان توجه کنید.

نخعی ادامه داد: دوبانده کردن راه‌های ارتباطی استان نیازمند اعتبارات و حمایت های جدی است و با اعتبارات قطره‌ای به جایی نخواهد رسید و بدانید که کریدورهای اصلی کشور در این استان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
captcha