زیربنای توسعه و عمران جامعه با علم میسر می‌شود
کد خبر: 4109049
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

زیربنای توسعه و عمران جامعه با علم میسر می‌شود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری علم و معنویت را رسالت پیامبر ذکر کرد و گفت: علم انسان را به قله سعادت می رساند و زیربنای توسعه و عمران جامعه با علم میسر می‌شود.

سوادآموزی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته، یکم دی‌ماه در دیدار با دست‌اندرکاران سوادآموزی استان کردستان با اشاره به اینکه خداوند اولین معلم است که آدم را تعلیم داد، ارزش انسان نسبت به ملائکه را آموزش علم دانست و گفت: قرآن کریم دروازه تمام علوم است.

وی به اهمیت علم و ارزش دانش از منظر قرآن پرداخت و با بیان اینکه خداوند اولین معلم است که آدم را تعلیم داد، ارزش انسان نسبت به ملائکه را آموزش علم دانست و گفت: قرآن کریم دروازه تمام علوم است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری علم و معنویت را رسالت پیامبر ذکر کرد و افزود: علم انسان را به قله سعادت می رساند و زیربنای توسعه و عمران جامعه با علم میسر می‌شود.

وی با اشاره به تأکید خداوند متعال بر علم آموزی و یکسان نبودن جایگاه عالم و غیر عالم، گفت: علم با عمل معنی پیدا می‌کند و علم انسان را به اهداف و مسائل نا شناخته می‌رساند و زمین با وجود عالمان مزین می‌شود.

ماموستا رستمی تقویت آموزش و پرورش را موجب پیشبرد سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد دانست و با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه و معلمان، جایگاه والای معلمان را نشان دهنده ارزش علم عنوان و تصریح کرد: همه وظیفه داریم زمینه علم‌آموزی را فراهم و نماز جمعه نیز بستر مناسبی برای تشویق به علم‌آموزی است.

امام جمعه سنندج در بخش پایانی سخنان خود وجود مسائل معیشتی، فقر و مشکلات جامعه را از موانع علم آموزی و سواد عنوان کرد و با بیان اینکه فقر آسیب‌های مختلفی دارد، یکی از وظایف مهم مسئولان را رفع فقر ذکر کرد و با اشاره به دغدغه دولتمردان و دست اندرکاران، گفت: همه باید در راستای توانمندی جامعه و تقویت تولید تلاش کنند.

وی علم را به رودخانه جاری تشبیه کرد و گفت: با توجه به منابع خدادادی عظیمی که در کشور ما وجود دارد، علم عامل مولدسازی، تولید و رونق اقتصاد می‌شود.
رستمی طلب علم را برای تمام مسلمانان واجب دانست و افزود: ضرورت رواج علم و آموزش باید برای مردم روشن شود.

ماموستا رستمی در پایان با تشکر از اهتمام و زحمات مسئولان مجموعه سواد آموزی، ریشه‌کنی بی سوادی را بزرگترین خدمت ذکر کرد و یادآور شد: همه باید در این راستا تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha