مشارکت ۱۵۰۰ سوادآموز البرزی در طرح آموزشی نماز
کد خبر: 4109250
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

مشارکت ۱۵۰۰ سوادآموز البرزی در طرح آموزشی نماز

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز از مشارکت 1500 نفر از سوادآموزان در طرح آموزش عملی نماز در استان خبر داد.

مهر و تسبیح

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه هفته نهضت سوادآموزی از دوم دی‌ماه آغاز شده است، گفت: نخستین روز این هفته به نام «سوادآموزی و طرح‌های فرهنگ نماز و انتظار» نامگذاری شده است چرا که نماز از ارکان دین اسلام و هیچ عملی بعد از توحید هم پایه آن نیست و پذیرش هر عبادتی هم به پذیرش نماز بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم ۸۰ آیه درباره اقامه نماز و یا احکام آن سخن به میان آمده است، گفت: در این آیات آثار دنیوی و اخروی نماز برای بندگان خدا بیان شده است.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های سازمان سوادآموزی برای آموزش احکام نماز به سوادآموزان گفت: اقامه نماز مانعی برای ارتکاب گناه و فحشا و داشتن بهداشت تن و روان است و در همین راستا طرح آموزش عملی نماز از سال ۹۶ در دستور کار این سازمان قرار دارد.

عسگرپور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 1500 نفر از سوادآموزان البرزی در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، گفت: تمامی آموزش‌دهندگان فعال نهضت سوادآموزی با همکاری ستاد اقامه نماز استان در کارگاه‌های آموزشی این طرح شرکت می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: آموزش‌دهندگان نهضت پس از گذراندن دوره‌های آموزش نماز، در راستای تقویت و تعمیق فرهنگ صحیح نمازخوانی و افراد بی‌سواد و کم‌سواد مخاطب دوره‌های سواد آموزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha