فتنه از جنگ مسلحانه خطرناک‌تر است
کد خبر: 4110675
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

فتنه از جنگ مسلحانه خطرناک‌تر است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه فتنه از جنگ مسلحانه خطرناک‌تر است، چراکه فتنه‌گر با شعار مسالمت‌آمیز به میدان می‌آید، گفت: مکتب سردار سلیمانی، مکتب دل‌سپردگی به ولایت و امام مسلمین است.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۹ دی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عمل صالح، عملی است که در آن نیت خالص و نیکوکاری باشد.

وی با بیان اینکه آنچه از فرهنگ قرآنی می‌آموزیم این است که ما را به کیفیت عمل می‌خواند نه بر کمیت آن و این کیفیت با عمل صالح به دست می‌آید، گفت: فتنه در لغت به معنای آزمودن و آزمایش است و در آن انسان‌های خالص از ناخالص جدا می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه در روایات اسلامی، فتنه با عنوان جدایی حق از باطل یاد شده چراکه فتنه‌گر حق را با باطل آمیخته می‌کند، اظهار کرد: در روایات از فتنه به عنوان آشوب و بلوا هم یاد شده اما در اصطلاح آشوب‌‌ها و ناامنی‌هایی که بین مردم ایجاد می‌شود و آرامش آنان را برهم می‌زند، فتنه است و کسانی که چنین کارهایی انجام می‌دهند، فتنه‌گر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه اهداف فتنه گاهی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: فتنه از مبارزه نظامی و جنگ مسلحانه خطرناکتر است چراکه فتنه‌گر با شعار مسالمت‌آمیز، دفاع از حق و استقلال و آزادی به میدان می‌آید.

امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه سابقه فتنه و فتنه‌گری از زمان تشکیل حکومت اسلامی آغاز شد، اضافه کرد: فتنه و فتنه‌گری در زمان حکومت امام علی(ع) بیشتر عیان شد، چراکه همان کسانی که در کشتن خلیفه سوم نقش داشتند پرچم فتنه‌گری را بر علیه مولای متقیان برافراشتند و جنگ‌هایی چون جمل، صفین و نهروان رخ داد.

وی با اشاره به روش‌های فتنه‌گران در مسیر حرکت خود، تصریح کرد: از روش‌های فتنه‌گران شبهه‌افکنی و جلوه دادن باطل به جای حق، اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه کوبنده میان اقشار مختلف است.

شاهرخی با بیان اینکه در رسانه با تحریک هیجانات به دنبال فتنه هستند که ما در آشوب‌های اخیر مصادیق آن را دیدیم، گفت: اگر بصیرت نباشد صدای باطل به جای حق می‌نشیند اما مردم ما بصیرت از آن هستند که مغلوب فتنه‌گران تجزیه‌طلب بشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به ششمین سالگرد دومین امام جمعه مردم خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حسینی میانجی اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام میانجی برای ارتقای فرهنگی مردم تلاش و بنای مصلی الغدیر در زمان وی، بنا نهاده شد.

امام جمعه خرم‌آباد با تقدیر از زحمات آیت‌الله محمدنقی شاهرخی، نخستین امام جمعه خرم‌آباد، اضافه کرد: با آشنایی عموم مردم، بویژه طلاب و روحانیت با زندگی بزرگان و آشنایی با سبک زندگی علمای مجاهد، مانند آیت‌الله کمالوندی، آیت‌الله قاضی و آیت‌الله طاهری، راه عشق به دین را آموخت.

وی به سالروز ارتحال آیت‌الله مصباح اشاره و با بیان اینکه این دانشمند و مجتهد علوم اسلام صاحب نظر در علوم اسلامی و دارای کتب فراوان در رشته‌های علوم اسلامی بود، افزود: آیت‌الله مصباح در مقابل انحرافات عقیدتی، محکم و استوار بود.

شاهرخی با تقدیر از حضور مردم در مراسمات عزاداری ایام فاطمیه، گفت: تقارن ایام فاطمیه با تشییع پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام در کشور و چهار شهید گمنام در لرستان نشان داد که هنور آرمان‌ها و ارزش‌ها در کشور ما حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در سال ۸۸ انتخابات برگزار و کسی که بارنده انتخابات بود، قبل از اعلام نتایج خود را پیروز انتخابات معرفی و نظام اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کردند، گفت: اگر کسانی در انتخابات اعتراض دارند باید از مجاری قانونی پیگیری کنند نه اینکه مردم را در مقابل هم قرار دهند، البته مردم در ۹ دی نشان دادند دلبسته اهل‌بیت و پیرو امام مسلمین هستند.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۱۳ دی‌ماه سالروز سومین سالگرد سردار سپهبد قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت است، افزود: در کلامی از این سردار کم‌نظیر اسلام نقل شده است که هر زمان دشمن یقین حاصل کند ما پیروز میدانیم، چهره خبیث خود را نشان می‌دهد و اگر آمریکا با تمام ناوها و قوای خود بیاید، ما مصمم ایستاده‌ایم، حال باید بدانیم مکتب سردار سلیمانی تبعیت از ولایت و دل‌سپردگی به امام مسلمین و آنچه مهم است اتصال به ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه پذیرش گفت‌وگو و انتقاد جزء برنامه‌های نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: با آشوبگران با نهایت رحمت برخورد شد، اما هنوز شهدای وقایع اخیر، مانند شهید عجمیان را فراموش نکرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha