9 دی‌ماه تبلور دفاع آگاهانه مردم از امام و انقلاب است
کد خبر: 4110690
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

9 دی‌ماه تبلور دفاع آگاهانه مردم از امام و انقلاب است

امام جمعه یاسوج با اشاره به حماسه تاریخی 9 دی‌ماه، گفت: مردم آگاه و همیشه در صحنه از امام و انقلاب دفاع و حربه دشمنان را خاموش کردند.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج امروز، 9 دی‌ماه در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یاسوج، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا، اظهار کرد: تقوا برترین صفات است و انسان باید آشکارا و‌ پنهان حلال و‌ حرام را رعایت کند. در سایه تقوا، انسان به سعادت و خوشبختی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به روایاتی پیرامون غیبت کردن، افزود: غیبت کردن همانند بیرون آمدن آتش از دهان است و درگیری‌ها، نزاع‌ها و گاها اختلافات و‌ جنگ‌ها ریشه در همین غیبت کردن‌ها و دروغ‌ها است. در آیات قرآن به اینکه نسل انسان به آدم (ع) منتهی می رسد اشاره شده است و معیار برتری انسان تقوا است و ایل، قوم، طایفه ملاک برتری نیست و رنگ و نژاد و قوم و قبیله برای شناخت بیشتر انسان میان یکدیگر است.

امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خویش، با اشاره به حماسه تاریخی 9 دی‌ماه، روز بصیرت، بیان کرد: انسان هر وقت خوب تصمیم گرفت و‌ عمل کرد، پیروز است.دشمن با تبلیغات دروغ و نادرست به میدان می‌آید. همانگونه که در طول تاریخ، امام حسین(ع) را خارجی و علی(ع) را نعوذ بالله کافر می‌خواندند. لذا ما باید هوشیار باشیم و توطئه‌های دشمنان را بشناسیم و با حضورمان، با قلم و زبانمان دشمنی‌ها و فتنه‌ها را محکوم کنیم. باید دو طرف جبهه را بشناسیم.یک طرف انگلیس، سلطنت‌طلب‌ها و غارتگران و استعمارگران و طرف دیگر، انسان‌های شایسته به رهبری فرزند حضرت زهرا(س) است. مردم آگاه و همیشه در صحنه از امام و انقلاب دفاع و حربه دشمنان را خاموش کردند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به حربه‌های دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ها، گفت: دشمن به طرق مختلف جوانان را در فضای رسانه‌ای خود مورد هدف قرار می‌دهند و افکار و غیرت ملی ما را نشانه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال فروپاشی و تجزیه سرزمین ما است، چراکه ایران باقدرت خود لرزه به اندام‌ دشمنان انداخته و ضربات مهلکی از ما خوردند، تصریح کرد: دشمنان از آرمان‌گرایی و اهداف ملت ما می‌ترسند و به شکلی می‌خواهد با هدف قرار دادن مسائل مختلف مردم ما را از اهداف خود دور کند، اما با بصیرت والای مردم ما به اهداف واقعی خود می‌رسیم.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خویش، با اشاره به پیروزی تیم ملی آمریکا برابر ایران در جام جهانی قطر، ابراز کرد: در برخی شهرها جشن و شادی کردند و این همان اهداف دشمنان است که می‌خواهند غیرت دینی را از جوانان ما بگیرند. اما دشمنان بدانند که کشور اسلامی ایران مسیر پیشرفت و آبادانی را طی خواهد کرد.

وی در پایان بر صرفه‌جویی در برق، گاز و آب تاکید کرد و به مسئولان مربوطه هم توصیه کرد که بر بازار نظارت داشته باشند چراکه عده‌ای سودجو به دنبال گران‌فروشی و فشار آوردن به مردم هستند.

انتهای پیام
captcha