حماسه 9 دی، هوشیاری ملت ایران را به اوج رساند
کد خبر: 4110700
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
امام جمعه موقت شیراز:

حماسه 9 دی، هوشیاری ملت ایران را به اوج رساند

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه حضور حماسی مردم در یوم‌الله 9 دی، بیداری و هوشیاری را در مقابل فتنه‌ها به اوج رساند، گفت: ملت ایران در 9 دی نشان دادند که همواره پشتیبان انقلاب و ولایت خود هستند و فریب توطئه‌های دشمنان را نمی‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: ملت ایران همواره موقعیت‌شناس و دشمن‌شناس هستند.

وی افزود: ملت موقعیت‌شناس و هوشیار ایران در 9 دی‌ماه سال 1388 احساس کردند که دشمن برای نابودی کشورشان تلاش می‌کنند، لذا به میدان آمده و از انقلاب، شهدا و ولایت خود دفاع کردند و فتنه‌گران و طرفداران آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ انداختند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در یوم‌الله 9 دی، بیداری و هوشیاری را در مقابل فتنه‌ها به اوج رساند، افزود: ملت ایران در 9 دی نشان دادند که همواره پشتیبان انقلاب و ولایت خود هستند و فریب توطئه‌های دشمنان را نمی‌خورند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود به فتنه اخیر هم اشاره کرد و گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال ایجاد فتنه و مشکلات فراوان برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بوده و هستند. امسال هم تلاش کردند تا در کشورمان ایجاد فتنه و اغتشاش کنند و متأسفانه تعدادی هم فریب‌خورده و آشوب‌گر با آنان همراه شدند که از دستگاه قضایی می‌خواهیم با کمال قدرت با فتنه‌گران و اغتشاشگران برخورد کند.

وی همچنین به در پیش رو بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی مردی بود که تمام آزادی‌خواهان جهان به ایشان علاقه داشتند زیرا ویژگی‌های شخصیتی داشتند نظیر شجاعت، شهامت، مطیع امام زمان و پیرو ولایت بودند.

رضوی اردکانی اظهار کرد: تلاش‌های شهید سلیمانی برای نجات و رهایی ملت‌ها از یوغ استبدادگران و استکبار موجب شد تا عرصه بر آنان تنگ شود به همین دلیل ایشان را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت شیراز در بخش پایانی سخنان خود به موضوع حجاب اشاره کرد و افزود: حجاب یکی از مباحث و سفارشات ادیان الهی است که حتی در فرهنگ باستان هم این فرهنگ غنی وجود داشته است. حجاب وسیله‌ای برای صیانت از بانوان است و آنان را در مقابل نگاه‌های نامحرم حفظ می‌کند.

وی از معلمان مدارس و اساتید دانشگاه‌ها خواست تا با جهاد تبیین مزایای رعایت عفاف و حجاب را در جامعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کنند و فلسفه و اثرات آن را به نسل جدید بشناسانند.

انتهای پیام
captcha