امروز دشمنان به قدرت مقاومت اسلامی معترف‌ هستند
کد خبر: 4110706
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
امام جمعه قزوین:

امروز دشمنان به قدرت مقاومت اسلامی معترف‌ هستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز دشمنان به قدرت مقاومت اسلامی معترف‌ هستند، گفت: از منظر کیفی زمانی فلسطینی‌ها در قسمتی از مقاومت اسلامی فقط با سنگ می‌توانستند در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کنند، اما اکنون مقاومت اسلامی قدرت‌های استکباری را تهدید می‌کند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، 9 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: امروز روز بصیرت، میثاق و تجدید پیمان امت با امام‌المسلمین است. نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ خاطره بسیار ماندگار و افتخارآمیزی از مردم ما در تاریخ انقلاب است و مردم فتنه‌گران را سرجای خود نشاندند و عوامل بیرونی فتنه یعنی مستکبران جهانی را پشیمان کردند و آن‌ها وادار شدند به شیوه‌های جدید روی بیاورند.

وی یادآور شد: در حدیث داریم که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند به زودی فتنه‌هایی پیدا می‌شود که افراد صبح طرفدار ایمان هستند و بعدازظهر طرفدار کفر می‌شوند، یعنی آن کسی که فهم و مبنا ندارد، آن کسی که قرآن و اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار نمی‌دهد، کسی است که صبح به سمت ایمان می‌آید و بعدازظهر مواضعش تغییر می‌کند، چنین کسی مرد میدان نیست، ثبات قدم ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: چنین افرادی مال، جان، گرفتاری‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خرند، اما یک قدم عقب نمی‌نشینند و برای اعتلای کلمه حق و نابودی دشمنان خدا استقامت می‌ورزند.

وی بیان کرد: پبامبر(ص) در ادامه فرمودند برخی صبح مؤمن و بعدازظهر کافر می‌شوند اما همه این‌گونه نیستند، کسانی هم هستند که دلشان به علم معنوی، قرآنی و اهل بیت(ع) و علمی که بر اساس صداقت و ایمان باشد روشن است، علمی که اگر خدا بخواهد به هر بنده‌ای لطف کند، آن علم را روشنگر دل او قرار می‌دهد و این علم در دل او به جوشش در می‌آید و پیامبر(ص) فرمود تنها این‌ها هستند که رنگ عوض نمی‌کنند و همیشه پای کار ایمان و دین می‌مانند.

حاج قاسم امیدبخش ملت‌های مستضعف بود

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: در هفته پیش‌رو سالروز شهادت سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را پیش داریم. حاج قاسم مرد بابصیرت، ولایت‌مدار، معلم استقامت و امیدبخش ملت‌های مستضعف دنیا و حتی غیرمسلمان‌ها بود.

وی تصریح کرد: اکنون اگر هرکس از هر کجای دنیا به ما گفت شما می‌گویید اسلام برترین دین است، ما که پیامبر و ائمه شما را ندیده و نمی‌شناسیم، خروجی این دین چیست؟ ما می‌توانیم با سربلندی یک انسان پرورش یافته از دستگاه تربیتی دین را به او نشان دهیم و با افتخار از حاج قاسم سلیمانی نام ببریم.

این مسئول اظهار کرد: خدای متعال می‌فرماید آن‌هایی که ایمانشان محکم است و کارهای شایسته و تحسین برانگیز از آن‌ها سر می‌زند و همیشه دنبال انجام کارهای خوب هستند، محبتشان در دل همه اهل عالم، حتی غیرمسلمان‌ها جای می‌گیرد و همه دوستشان دارند و حاج قاسم چنین شخصیتی بود.

وی یادآور شد: روز جهانی مقاومت را در پیش داریم، زمانی ما فقط حرف از مقاومت اسلامی می‌زدیم و خیلی دلمان می‌خواست که شاهد تحقق مقاومت باشیم و اکنون خدا را شاکریم که مقاومت اسلامی روز به روز از نظر جغرافیایی توسعه پیدا می‌کند و این دشمن را نگران کرده است.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: از منظر کیفی زمانی مقاومت اسلامی انتفاضه حجاره بود، یعنی فلسطینی‌ها در قسمتی از مقاومت اسلامی فقط با سنگ می‌توانستند در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کنند، اما اکنون مقاومت اسلامی قدرت‌های استکباری را تهدید می‌کند، آن‌ها هم به این اعتراف می‌کنند که مقاومت اسلامی برای ما خطرناک است.

وی اظهار کرد: دولت سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته و می‌گذارد، هر ماه میلیاردها تومان بدهی گذشته را می‌پردازد، این کار سختی است اما در عین حال از دولت به خاطر مسئولیتی که پذیرفته، انتظار داریم خیلی جدی‌تر به امر معیشت و سفره مردم بپردازد و ان‌شاءالله حال دولت و مردم بهتر شود.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: یکی از موضوعات دیگر، موضوع عفاف و حجاب است که بسیار برای آن اهمیت قائل هستیم، علی‌الخصوص در ادارات دولتی، فضاهای آموزشی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش حجاب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام
captcha