مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4111872
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ایلام برگزار شد

مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یارانش امروز، ۱۳ دی‌ماه با حضور مردم و جمعی از مسئولان در مصلی امام خمینی(ره) ایلام برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، امروز، ۱۳ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و یارانش در مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه آرامش و امنیت کنونی ما مدیون رشادت شهدا از جمله شهید سلیمانی است، گفت: شهید سلیمانی به واقع مظهر خلوص، تواضع، رشادت، جسارت، اقدام و عمل جهادی بود و در عمل اثبات کرد میدان‌دار و در بین مردم بود.

شاکرمی به حماسه تشییع و تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف ایران اشاره کرد و گفت: مردم با استقبال و تشییع پرشور از شهدای گمنام نشان دادند راه و مسیرشان ادامه دهنده همان آرمان شهیدان است.

وی افزود: در آشوب‌های اخیر آمریکا برای دستیابی به اهداف شوم خود با تمام قدرت به صحنه آمد و آشوب و اغتشاش در ایران ایجاد کرد، اما با بصیرت مردم نتیجه‌ای از نقشه خود نگرفت.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه ایران اسلامی یک نظام و مکتب جدید در دنیا ایجاد کرده است، تاکید کرد: آمریکا به علت مشکلات عدیده داخلی خود ناچار است برای جلوگیری از فروپاشی تا سال ۲۰۳۰ ثبات را در کشور خود احیا کند، چراکه اکنون این کشور با رقبایی قدرتمند، چون ایران، روسیه و چین مواجه شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور، رئیس عقیدتی‌سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز گفت: امروز نه تنها در ایلام و شهر‌های ایران بلکه مردم دنیا در کشور‌های مختلف به‌نام و یاد حاج قاسم‌ سلیمانی مجالس تشکیل داده و در فراق او ناله می‌کنند.

وی افزود: آن روزی که خبر شهادت حاج‌قاسم به مردم رسید جمعیت میلیونی تشییع کننده پیکر شهید‌ سلیمانی که بعد از رحلت‌ امام‌ خمینی(ره) در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود، همه به میدان آمده و این به دلیل محبوبیت حاج قاسم بوده و باید بدانیم که راز این محبوبیت در چه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجانپور با اشاره به راز محبوبیت مومنان در قرآن گفت: قرآن می‌فرماید آن‌هایی که اهل ایمان و مومن هستند خداوند متعال آن‌ها را محبوب می‌کند، اما برخی مومنان زبانی هستند برای اینکه ایمان، یک امر قلبی است و معیار آن به عمل کردن است و بعد از عمل هم استقامت، ایستادگی و پایمردی کردن است.

وی اضافه کرد: مردم شجاع ایران اسلامی در آزمون جنگ تحمیلی با دفاع از کیان کشور خود اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در دست دشمن بماند و امروز نیز آزمون ادامه دارد و همه با بصیرت خود به مقابله با جنگ ترکیبی دشمن که حمله به امامت، ولایت و اعتقادات مردم است، برخواسته‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: به گفته شهید سلیمانی ایران حرم است و سقوط ایران باعث سقوط و دست درازی دشمنان به حرمین شریف در دیگر بلاد اسلامی می‌شود.

انتهای پیام
captcha