محفل «شعر و ادب کانون خادمیاران رضوی» در آزادشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4111909
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

محفل «شعر و ادب کانون خادمیاران رضوی» در آزادشهر برگزار شد + عکس

محفل «شعر و ادب کانون خادمیاران رضوی» به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و سالروز درگذشت علامه مصباح یزدی(ره) با حضور امام جمعه آزادشهر، شامگاه،12 دی‌ماه در مصلی خاتم‌الانبیاء شهرستان آزادشهر برگزار شد.

حجت الاسلام شهابی امام جمعه ازادشهربه گزارش ایکنا از گلستان، محفل شعر و ادب کانون خادمیاران رضوی به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و سالروز درگذشت علامه مصباح یزدی‌(ره) با حضور امام جمعه آزادشهر، امام جمعه شهر خان‌ببین، فرماندار، جمعی از مسئولین و شاعران شهرستانی و استانی و مردم ولایتمدار  شب گذشته، 12 دی ماه در مصلی خاتم الانبیاء شهرستان آزادشهر برگزار شد.

امام جمعه آزادشهر در این محفل روحانی شعرا بیان کرد: آن روز که خبر شهادت سردار در کشور پیچید ماتم سراسر ایران اسلامی را فرا گرفت هرکس با خود ندبه و نوحه می‌خواند همه مظلومان منطقه و عالم در سوگ سردار دلها عزادار شدند، لذا تبیین مکتب سلیمانی در قالب شعر برای شاعر یک نوع جهاد است افکار و سیره سردار را در قالب هنرهای مختلف تبیین کنیم.

وی خلاص، تقوی و عمل صالح حاج قاسم سلیمانی را مثال زدنی خواند، بیان کرد: حاج قاسم همه کارهایش الهی بود و همیشه می‌گفت: چرا تلاش می‌کنید که دیده شوید آن‌کس که باید ببیند می‌بیند و قرار نیست کسی متوجه شود.

حجت‌الاسلام شهابی، تعهد، تخصص و انگیزه را لازمه مدیر تراز جامعه اسلامی دانست و افزود: این سه شاخصه به تنهایی کارساز نیست بلکه در کنار هم جواب می‌دهد و اگر این سه ویژگی در مدیری دیده نشد آن شخص مدیر تراز جامعه و انقلاب اسلامی نیست لذا زندگی‌نامه حاج قاسم چراغ راه و هدایت بشری بوده و مطالعه و تبیین زندگی‌نامه حاج قاسم سلیمانی نیاز اصلی امروز جامعه است.

در پایان این محفل نورانی شاعران به قرائت اشعار خود با موضوع سردار دلها پرداختند و از شاعران و فرماندهان و حافظان امنیت شهرستان با عنوان سربازان حاج قاسم تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha