نماز باید موضع انسان را نسبت به حق و باطل مشخص کند
کد خبر: 4112038
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

نماز باید موضع انسان را نسبت به حق و باطل مشخص کند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ماهیت نماز این است که باید برای خدا باشد ولی موضع‌گیری نماز در زمان‌ها و مکان‌های مختلف متفاوت است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، هفتمین اجلاس استانی نماز با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و جمعی از مسئولان استانی، دانشجویان و طلاب پیش از ظهر امروز ۱۳دی‌، در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی در این اجلاسیه با اشاره به ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان عمار انقلاب و شهید قاسم سلیمانی به عنوان مالک اشتر رهبری، اظهار کرد: این دو بزرگوار خالصانه، حکیمانه، مؤمنانه، عاشقانه، شجاعانه و به هنگام پای دین خدا و ارزش‌ها و ولایت ایستادند و هشیارانه در برابر فتنه‌گران و منحرفان روشنگری کردند و به جامعه عقلانیت و انقلابی بودن را تزریق کردند و در این راه از سخنانی که علیه آنان گفته می‌شد هیچ هراسی به دل راه ندادند.

وی با بیان اینکه نماز با توجه به ماهیتش و اقتضائات زمان جلوه‌های متفاوتی دارد، گفت: ماهیت نماز این است که همواره باید برای خدا باشد ولی موضع‌گیری نماز در زمان‌های مختلف متفاوت است به این صورت که گاهی نماز برای تجلیل از مؤمنان است و گاهی برای مبارزه با دشمنان است و گاهی برای انسجام و وحدت جامعه است بنابراین تجلیل از نماز در این ایام معنای خاص خودش را دارد و موضع انسان را مشخص می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سردار سلیمانی در خط مقدم به نماز می‌ایستاد تا به مبارزان و همراهان قوت و اطمینان ببخشد و به دشمنان هشدار دهد، افزود: نماز باید در مرحله اول ماهیتش را حفظ کند و برای رضای خدا باشد و دوم باید اقتضائات زمان را هم در نظر بگیرد و موضع‌گیری انسان را در موقعیت‌های مختلف نشان دهد.

وی با بیان اینکه حرکت امام رضا(ع) برای اقامه نماز به گونه‌ای بود که مأمون را به وحشت انداخت، گفت: اقامه نماز تنها به معنای خواندن نماز نیست بلکه تجلیل از نماز، تبیلغ کردن برای نماز و اجلاسیه گرفتن برای نماز هم اقامه نماز است و باید از همه ظرفیت‌ها برای اقامه نماز استفاده کنیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این روایت از امام صادق(ع) که فرمودند نماز را حفظ کنید زیرا ستون دینتان است، افزود: از صدر اسلام تاکنون دو جبهه اسلام حقیقی و اسلام منافقانه نماز را اقامه کردند ولی حضور ما در هر کدام از این صف‌بندی‌ها موضع ما را مشخص می‌کند.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۱۷۵ می‌فرمایند با نماز متعهدانه برخورد کنید، از نماز محافظت کنید، زیاد نماز بخوانید و با نماز خود به خدا تقرب بجویید.

انتهای پیام
captcha