مادران نقش مهم و کلیدی در جامعه دارند
کد خبر: 4114287
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

مادران نقش مهم و کلیدی در جامعه دارند

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه بانوان نقش مهم و مادران نقش کلیدی در جامعه دارند، تأکید کرد: والاترین کار برای ساختن، هدایت و رشد یافتن جامعه پرورش مادرانی صالح، مؤمنان، با خدا، باتقوا و پرهیزگار است.

سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز، ۲۳ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و روز مادر، اظهار کرد: وجود حضرت فاطمه زهرا(س) والاترین مقام در اعتقادات قرآنی و اسلامی ماست، به طوری‌که این بانوی بزرگوار بعد از امیرالمومنین(ع) گرامی‌ترین موجود نزد خداوند است.

فاطمی افزود: در فضل و مقام این بانوی بزرگوار احادیث و آیات کریمه بسیاری وجود دارد و این کلمات به اندازه‌ای پرمعناست که شاید نتوان آن‌ها را بیان کرد، به واسطه معرفت آن حضرت بود که نسل‌های گذشته‌ به جایگاهی والا در پیشگاه پروردگار رسیدند.

فاطمی گفت: انبیا و اولیای گذشته به دلیل ارادت و احترام به حضرت فاطمه(س)، فرمودند فاطمه زهرا(س) به منزله شب قدر است، همان‌گونه که شب قدر مخفی بوده مقام این بانو هم مخفی است، از طرفی این بانوی بزرگوار اسلام در عین حال که یک موجود الهی بود از والامقام‌ترین بندگان خدا بود که حدود ۱۸ سال همچون سایر انسان‌ها در سختی‌ها تجربیاتی از خود به جای گذاشتند، به طوری‌که الگوی جامعه بشری هستند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ افراد بسیاری همچون ام سلمه، زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س) به این حضرت تأسی و به درجات عالی رسیدند، اما آنچه کمتر در روایات بیان شده به وجود آمدن حضرت بود، در سال پنجم بعثت که پیامبر اکرم(ص) در سختی زندگی می‌کردند جبرئیل از سوی خداوند نازل شد و دستور داد که جای دیگری را برای منزل‌گزینی انتخاب و به عبادت خدا مشغول شود که پیامبر منزل فاطمه بنت اسد را انتخاب و ۴۰ شبانه‌روز در آن محل به عبادت پرداختند و روز چهلم نزد حضرت خدیجه بازگشت و وجود حضرت زهرا(س) آغاز شد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه بانوان نقش مهم و مادران نقش کلیدی در جامعه دارند، تأکید کرد: والاترین کار برای ساختن، هدایت و رشد یافتن جامعه پرورش مادرانی صالح، مؤمنان، با خدا، باتقوا و پرهیزگار است.
فاطمی گفت: هر چه ناهنجاری، ناملایمات و ناپسندی در جامعه مشاهده می‌شود ناشی از بی‌توجهی، عمل نکردن به دستورات دین، افسارگسیختگی، لاابالی‌گری، بی‌موالاتی و بی‌تقوایی است که بی‌تقوایی موجب ویرانی خانه‌ها، نابودی تمدن‌ها و به فنا رفتن میراث‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه علما و مرجعیت شیعه با کارنامه درخشان خود افتخار جامعه شیعه و اسلام هستند، بیان کرد: این توهین‌ها و حرکات مذبوحانه بی‌سود است که امیدواریم اگر قابل هدایت هستند خداوند آن‌ها را هدایت و در غیر این صورت از صحنه روزگار حذف شوند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: این افراد که اقدام به توهین به مرجعیت می‌کنند، در حقیقت ابزاری برای تحقق سیاست‌های بین‌المللی هستند و قصد دارند دست ملت ایران را از ولی عصر(عج)، امام جعفر صادق(ع) و از دامان حضرت زهرا(س) جدا کنند.

انتهای پیام
captcha