جهاد تببین به معنای واقعی در جامعه عملی نشده است
کد خبر: 4114303
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

جهاد تببین به معنای واقعی در جامعه عملی نشده است

امام جمعه ملایر با بیان اینکه جهاد تببین به معنای واقعی در جامعه عملی نشده است، گفت: متأسفانه امروز دشمن از همه ابزارها علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

حجت‌ الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، 23 دی‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) عمر شریف خود را در راه رضای خدا و خدمت به خلق و اسلام گذاشتند.

وی با بیان اینکه این شخصیت الگوی زن و مرد و جامعه بشری شد و روز میلاد فرخنده‌اش را روز مادر نامیده‌اند، افزود: قبل از اسلام زن ارزشی نداشت و ارزش زن فقط متعلق به مردان و برای خدمتگزاری در خانه بود اما با آمدن فاطمه زهرا و دین مبین اسلام زنان به جایگاه واقعی خود دست یافتند.

حجت‌الاسلام ارزنده بیان کرد: زن مسلمان باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) حقوق خود را بشناسد و در برخورد با مردان نامحرم در جامعه مراعات کند تا به مقام و منزلتش خدشه‌ای وارد نشود. مانند حضرت زهرا(س) که حتی خود را از مرد نابینا می‌پوشاند.

وی افزود: اگر بخواهیم از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنیم باید همه ابعاد زندگی آن در مسیر این بانوی مکرمه باشد. حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت در مسجد خطبه می‌خواند، زن مسلمان می‌تواند با عفت و حجاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی ورود و حضور داشته باشد.

امام‌جمعه ملایر در ادامه با اشاره به نشانه‌های آخر‌الزمان اضافه کرد: امروز برخی به بهانه زن زندگی آزادی خود را عریان می‌کنند و غیرت برخی از مردان از بین رفته است، اینها در واقع به سمت فتنه‌های آخر‌الزمان حرکت کرده‌اند آنچه وه در اغتشاشات اخیر دیدیم.

وی به دیدار مردم قم با رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند مردم قم زود احساس تکلیف کردند گاهی اوقات ما تکلیف را زود تشخیص نمی‌دهیم، در حدیث معصوم(ع) داریم انسان مومن زیرک است و نقشه دشمن را خوب می‌شناسند و نقشه را برا آب می‌کند.

ارزنده ضمن محکوم کردن نشریه سخیف فرانسوی تصريح کرد: ما باید به موقع جواب دشمن را بدهیم، زمان شناسی از خصوصیات شیعه است و باید سیاست دشمن را به موقع شناخت.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند ما با سیاست، کاری نداریم و این شانه خالی کردن از تکلیف است، گفت: کسانی که این گونه عمل می‌کنند خود عین سیاست بازی هستند.

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه جهاد تبیین امروز یک ضرورت برای همه اقشار و لایه‌های جامعه است و رهبری نیز بارها به این امر تاکید دارند، ابراز کرد: متأسفانه امروز دشمن ما به این جریان در پیشبرد اهداف خودش درست عمل می‌کند دشمن از همه ابزارهای بر علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

ارزنده خطاب به سخنرانان، مداحان و قلم به دستان، اساتيد دانشگاه و... بر جهاد تببین تاکید کرد و گفت: در این حوزه موفق عمل نشده است.

وی افزود: متاسفانه برخی سخنرانان و مداحان در تمام مجالس خود فقط می‌گویند باید تبیین را جدی گرفت اما راهکار عملی ندارند طبق بیانات مقام معظم رهبری، باید جهاد تبیین را در مطبوعات، صدا و سیما و دیگر حوزه‌ها جدی گرفت.

امام جمعه ملایر با اشاره به هجمه سنگین دشمن در فضای مجازی، ابراز کرد: دانش‌آموزان ما هر روز 5 ساعت در اختیار آموزش و پرورش هستند و تبیین معلم و تبلیغ چهره به چهره او، در این زمینه بسیار اثرگذار است.

ارزنده ملایر با تأکید بر اینکه جوانان در اختیار ما هستند اما متأسفانه از این اختیارات و امکانات به درستی استفاده نمی‌کنیم، گفت: در اغتشاشات اخیر برخی مسئولان نظام حرف‌های بی‌جایی زدند؛ حتی افرادی در هیئت دولت از جمله وزیر دولت حرف‌های غلطی گفتند.

امام جمعه ملایر خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: این مردم اگر از دیگران انتظار داشتند از شما انتظار ندارند که کسی در دولت شما اصل دین را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، منکر شود.

وی با بیان اینکه از این دولت مردمی و انقلابی چنین انتظاری نمی‌رود، از نمایندگان مجلس خواست که وزیر مربوطه را بدلیل توهین صریح به ارزش های دینی استیضاح و از کابینه دولت اخراج کنند.

انتهای پیام
captcha