ارزش‌های متعالی زنان از منظر اسلام بازگو شود
کد خبر: 4114334
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

ارزش‌های متعالی زنان از منظر اسلام بازگو شود

امام جمعه کرج گفت: ولادت حضرت زهرا(س) فرصت مغتنمی است تا ارزش‌های متعالی زنان از نظر اسلام بازگو شود.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ دی‌ماه کرج با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به مقدسات ملت ایران، گفت: طاغوت و استکبار پس از همکاری بی‌نظیر مردم در از بین بردن فتنه در اغتشاشات اخیر از روی عصبانیت و کینه به مرجعیت و ارزش‌های دینی توهین کردند.

وی افزود: این توهین در کشوری انجام شد که خود را مهد تمدن و آزادی می‌داند اما جنایات ضد حقوق بشری فرانسه در جهان به ویژه الجزایر خود رسوایی بزرگی برای فرانسوی‌ها به شمار می‌رود.

امام جمعه کرج در ادامه با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و یادآوری وجود نام ۱۲ زن مقدس در قرآن کریم گفت: ولادت حضرت زهرا(س) فرصت مغتنمی است تا ارزش‌های متعالی زنان از نظر اسلام بازگو شود.

این مسئول با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: نقش‌های مختلف بانوان باید تبیین شود چرا که زن در خانه به عنوان همسر یا مادر دریایی از معرفت است که بساط خیلی از حرف‌ها برچیده می‌شود. وقتی زن مسلمان مدیریت خانه را به روش صحیح داشته باشد جامعه را درست تربیت می‌کند و از نظر اسلام زن باید فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته باشد اما تحقیر او ممنوع است.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال بهره‌برداری مادی از زن است و با حجاب که بهترین مصونیت اجتماعی است مقابله می‌کند چراکه اگر حجاب برداشته شود عفاف از بین می‌رود، بنابراین با از بین بردن ارزش‌ها در زن مرکز تربیت تخریب می‌شود و همه کسانی که کوتاهی می‌کنند در این زمینه مسئول هستند.

حسینی‌همدانی با تأکید بر اجرای قانون در بحث حجاب یادآور شد: در این زمینه باید فقط از خدا ترسید و اقدام درست و به موقع داشت چراکه دشمن این مهم را هدف قرار داده و باید این سنگر را با قدرت و برنامه دقیق حفظ کرد؛ بنابراین برای حجاب ضعیف باید برنامه‌های اقناعی و ایجابی داشت اما کسی که کشف حجاب می‌کند طبق قانون باید عمل شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در همین کرج برخی از مراکز تجاری، عمومی و داروخانه‌ها حجاب رعایت نمی‌شود، گفت: هیچ‌کس فکر نمی‌کند که در کشور اسلامی زندگی می‌کند.

وی ضمن قدردانی از دادستان عمومی و انقلاب کرج به دلیل تشکیل کارگروهی در زمینه گرانی، مالیات بر ارزش افزوده و انجام اقداماتی در این زمینه برای جلوگیری از آسیب به مردم ادامه داد: باتوجه به موارد قانونی مراکزی که قانون را رعایت نمی‌کنند با همکاری نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام
captcha