تکیه به مردم رمز اقتدار انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4119008
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

تکیه به مردم رمز اقتدار انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: تکیه به مردم رمز اقتدار انقلاب اسلامی است و شعار امام نیز حمایت از تمام مظلومان دنیا بود.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، ظهر امروز ۱۲ بهمن‌ در مراسم تجدید بیعت مسئولان استانی با امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب که در حسینیه دفتر نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه شباهت‌های ۱۲ بهمن یک‌ نوع شباهت تاریخی با عید غدیر است، عنوان کرد: نظام حکم‌رانی در دنیا در ایام قدیم یک مکانیزم بیشتر نداشت که آن هم سلطنتی بود به طوری که وقتی شاه می‌مرد، فرزندش به تخت می‌نشست.

وی با اشاره به اینکه در یک مقطعی نیز روش جمهوریت اضافه شد، عنوان کرد: روش جمهوریت نیز معمولا یک روش پارلمانی است که اعضا در یک زمان معین وارد عرصه می‌شوند، انتخاباتی صورت می‌گیرد و حزب پیروز مامور تشکیل کابینه می‌شود که در حال حاضر در این دوره هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه روش سوم نیز کودتا است، متذکر شد: معمولا در تاریخ کودتا توسط نظامیان انجام می‌شود بدین نحو که گروهی از نظامیان به دلایلی که خودشان دارند به عنوان اعتراض که اغلب هم خونین می‌شود حاکمان قبلی را یا به قتل می‌رسانند یا زندانی و تبعید می‌کنند و سپس قدرت را در دست می‌گیرند.

این مسئول با یادآوری اینکه اتفاقی که در سال ۵۷ در کشور ما افتاد هیچ‌یک از اینها نبود، یادآور شد: جنبش مردم ایران یک انقلاب بود که هر انقلاب سه ضلع دارد که ضلع اول آرمان انقلاب، ضلع دوم مردمی که انقلاب را محقق می‌کنند و ضلع سوم نیز رهبریت انقلاب است که سلسله‌وار در مردم انگیزه ایجاد کرده و مردم را به صحنه بیاورد.

آیت‌الله خاتمی با توضیح اینکه اصل و پایه انقلاب از سال ۴۲ شروع می‌شود، افزود: آن روز شرایط فکری حکومتی دنیا دیگر استبداد مطلق را نمی‌پذیرفت تا جایی که کشورهایی که زیر سلطه آمریکا بودند توصیه شد در زمان کندی یک سری کارهای اصلاحی فرمالیته انجام دهند زیرا در غیر این صورت امکان ادامه حکومت برای آنها وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توضیح اینکه در کشور ما نیز این توصیه به شاه شد، تاکید کرد: مکتوبات نیز در اسناد جاسوس‌خانه آمریکا وجود دارد که شاه مقاومت می‌کند زیرا بر این باور است که مردم شاه را می‌پرستند.

وی با توضیح اینکه در نهایت شاه این موضوع را با اصرار آمریکا پذیرفته و لوایح شش‌گانه را به عنوان انقلاب شاه و مردم و برای انجام یک سری اصلاحات ظاهری را برای پیشگیری از قیام مردم شروع می‌کند، گفت: این لایحه تا نزدیکی‌های انقلاب به حدود ۱۹ لایحه رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این لایحه محدود کردن دین اسلام بود، متذکر شد: در این لایحه شش‌گانه آمده بود کسانی که مسئولیتی می‌گیرند، می‌توانند به جای قرآن به یک کتاب آسمانی دیگر سوگند یاد کنند که این حرکت در واقع ضدیت با اسلام هم است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به افشاگری‌های امام راحل بر علیه کاپیتولاسیون، توضیح داد: همین موضوع بهانه‌ای برای آغاز مبارزات روحانیون شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما نسبت به انقلاب‌های دیگر مردمی‌تر است و از همه اقشار در این انقلاب نقش‌آفرینی کردند، افزود: هیچ‌کس با هویت سیاسی برای این انقلاب جلو نیامده بود و همه با هویت اعتقادی پیشگام بودند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه شعارهای هر انقلاب هویت آن انقلاب را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: قالب شعارهای مردم در انقلاب نیز یا «مرگ، یا خمینی» بود و عصاره آن نیز «الله اکبر» و «لا اله الا الله» است و اکثر حرکت‌ها نیز یا از مساجد شروع و یا به مساجد و امامزاده‌ها ختم می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی پایبندی به مبانی دینی و ضددیکتاتوری و استبدادی بود، توضیح داد: شعار امام نیز حمایت از تمام مظلومان دنیا بود.

این مسئول با یادآوری اینکه انقلاب ما زیر بلیط تفکر شرقی و غرب نمی‌رود، تاکید کرد: رمز اقتدار انقلاب نیز شعار نه شرقی و نه غربی و همچنین عنایات خداوند متعال و تکیه بر مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تاکید شده داستان غدیر خم را هر هفته به مردم بیان کنید، افزود: خط امام را هیچ‌کس بهتر از مقام معظم رهبری نمی‌شناسد و نزدیک چهل سال مکتب فقهی، مذهبی و سیاسی امام شاگردی کردند و میراث‌دار امین خط امام هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه باید به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نگاه دقیق‌تری داشته باشیم، اضافه کرد: ایشان در این چهار ماه اخیر بر دو موضوع تاکید بیشتری داشتند که یکی از آنها تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است.

وی با توضیح اینکه قبول داریم که مشکلاتی در کشور وجود دارد، متذکر شد: کشورمان چهل سال است که با دست خالی پنجه در پنجه آمریکا ایستادگی کرده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه در این ایام مدیران ملزم به تبیین دستاوردهای انقلاب در همه حوزه‌ها هستند، تاکید کرد: مردم باید از شیرینی عدالت لذت ببرند.

وی با توضیح اینکه درآمد ملی ایران در سال ۵۷ حدود ۹۰ میلیارد دلار بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۴۵۰ میلیار دلار رسید، گفت: درآمد سرانه نیز از ۲ هزار و ۱۵۰ دلار به ۴ هزار ۸۸۰ دلار رسیده است.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه صادرات سالانه نفتی و غیرنفتی ما در سال ۵۷ حدود ۱۳ میلیارد دلار بود که امروز این رقم به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است، متذکر شد: در نرخ باسوادی نیز از حدود ۴۷ درصد به ۹۷ درصد رسیده‌ایم که همه اینها نشان از رشد کشور است.

وی با بیان اینکه امید به زندگی از ۵۴ سال به حدود ۷۶ سال رسیده است، تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان نیز از حدود ۸ میلیون نفر به نزدیک ۱۶ میلیون نفر رسیده و همچنین تعداد دانشجویان نیز از ۶۰ هزار نفر به ۳.۵ میلیون دانشجو رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توضیح اینکه بالای ۹۷ درصد شهرهای ما از نعمت گاز برخوردار هستند و بیش از ۹۰ درصد مردم نیز از خدمات بیمه استفاده می کنند، یادآور شد: تولید برق نیز از ۷ هزار مگاوات سال ۵۷ به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

انتهای پیام
captcha