فعالیت جهادی با غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان
کد خبر: 4121040
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲

فعالیت جهادی با غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان

فاز دوم غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در منطقه کم‌برخوردار کنارک استان سیستان و بلوچستان از سوی پژوهشگران پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی انجام می‌شود.

جمعه/ جهادگری با غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان

به گزارش ایکنا، پژوهشگران پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در اقدامی جهادی و پس از پشت سر گذاشتن موفق طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در منطقه کم برخوردار بندر جاسک استان هرمزگان، این بار با حضور در منطقه کنارک استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در این منطقه را انجام می‌دهند.

فاز اول غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در منطقه کم‌برخوردار بندر جاسک استان هرمزگان به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی طی 23 دی تا دوم بهمن ماه انجام شد.

در این طرح تیم تخصصی شامل متخصصان جراحی، رادیولوژی، کارشناسان این حوزه و متخصصان ویروس درمانی در منطقه جاسک حضور داشتند و با تجهیزاتی که از تهران به منطقه ارسال کرده بودند از جمله تجهیزات سونوگرافی، ماموگرافی و کیت‌های تشخیصی به بررسی شرایط بانوان این منطقه پرداختند.  

در ابتدا بانوان منطقه محروم بندر جاسک معاینه شدند و از افرادی که احتمال بروز سرطان در آنها تشخیص داده شده بود، نمونه‌گیری به عمل آمد و پس از بررسی نمونه‌ها افراد مبتلا به سرطان شناسایی شدند.

در ادامه فاز دوم این طرح نیز با همکاری فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کنارک استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و متخصصان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی از 23 بهمن ماه تا دوم اسفند ماه در این منطقه حاضر شده و بانوان این منطقه را از نظر سرطان پستان و سرطان پاپیلوما که دو سرطان شایع بانوان در ایران و جهان است را غربالگری می‌کنند.

یادآوری می‌شود، در بحث سرطان‌های شایع، یکی از مباحثی که پژوهشکده معتمد اخیراً در خصوص آن کار می‌کند، پاپیلومای انسانی یا HPV است که در این خصوص هم آموزش‌هایی به بانوان منطقه از طریق بروشور و جلسات حضوری ارائه می‌شود و سپس معاینه و تست گرفته شده و پاسخ تست‌ها به صورت اختصاصی به افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha