دانش در عصر دانایی بزرگترین سرمایه‌گذاری است
کد خبر: 4121899
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

دانش در عصر دانایی بزرگترین سرمایه‌گذاری است

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه درعصر دانایی بزرگترین سرمایه گذاری دانش است، گفت: نیروی انسانی متخصص، دانش‌مدار، متعهد و وفادار مهم‌ترین منبع تولید و باارزش‌ترین سرمایه انسانی و کمیاب‌ترین منبع در اقتصاد دانش محورامروز جهان و سازمان‌ها است.

طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان امروز، 24 بهمن در نشست تخصصی سرگروه‌های آموزشی مدارس استثنایی و مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری استان که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: 42 سرگروه آموزشی به عنوان ناظران تخصصی و بازوان اجرایی آموزش وپرورش استثنایی در مدارس فعالیت دارند و سرگروه‌های آموزشی مرجع تخصصی، عامل کیفیت‌بخشی آموزش و در واقع مرکز فوریت‌های برنامه‌های درسی آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: در بین نهادهای خدمتی، آموزش وپرورش پاک‌ترین و مقدس‌ترین عرصه خدمت است و هیچ نهادی مثل آموزش‌وپرورش از مبنای دینی، علمی و تجربی محکم و متقن برخوردار نیست.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان حرفه‌ای ترین عنصر در آموزش وپرورش را معلم دانست و تأکید کرد: تخصصی ترین بخش در آموزش وپرورش، تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است .

وی در بیان ماهیت گروه‌های آموزشی اظهار کرد: سرگروه‌های آموزشی معلمان ارشدی هستند که با اشراف اطلاعاتی از جوانب مختلف وظیفه تخصصی خود، مشکلات را رصد و برای حل آنها در حیطه امکانات ومقدورات چاره‌اندیشی می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در عصر دانایی بزرگترین سرمایه گذاری دانش است، گفت: محور دانش هم انسان بوده و نیروی انسانی متخصص، دانش‌مدار، متعهد و وفادار مهم‌ترین منبع تولید و باارزش‌ترین سرمایه انسانی و کمیاب‌ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز جهان و سازمان‌ها است.

وی با بیان اینکه معلمان ارکان اصلی مدرسه هستند و یک معلم خوب می‌تواند تمام کمبودهای مدرسه را جبران کند از سرگروه‌ها خواست با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نقد و بررسی کتب درسی و تعامل سازنده تلاش در ارتقای وضعیت معلمان داشته باشند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان فرآیند اصلی در آموزش وپرورش را زمینه سازی عنوان کرد و افزود: آموزش‌و‌پرورش در ایران همواره با دورنج حافظه محوری و یک طرفه بودن جاده آموزش روبه رو بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت اشراف سرگروه‌های آموزشی بر ده شاخص اصلی عملکردی آموزش‌وپرورش استثنایی استان افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب 47 برنامه اصلی ابلاغ شده است.

محمدی به دستاوردهای مهم برون سازمانی اداره استثنایی در انعقاد تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی، اداره کل فنی وحرفه ای، کانون پرورش فکری و شورای اسلامی شهر سنندج اشاره کرد و گفت: همچنین تدوین برنامه عمل با معاونت های اداره کل آموزش وپرورش استان از اولویت های کاری این حوزه بوده که محقق شده است.

وی گفت: شیوه نامه نظارت وراهنمایی شامل کلیه اقدامات نظارتی این اداره در ابعاد و سطوح مختلف به انضمام ابزارهای نظارتی مربوط می باشد که با اجرا و بازخوردهای مناسب به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی تدوین شده است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان تحلیل وضعیت علمی، نظارت و ارزیابی نتایج مسابقات و جشنواره‌ها، نقد و بررسی محتواهای آموزشی، اعمال نظارت تخصصی، کمک به دانش افزایی معلمان، داشتن بانک اطلاعاتی از دبیران موفق وضعیف، ارزیابی دقیق عملکرد و شرکت در شورای هماهنگی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان را از جمله مهم ترین انتظارات از سرگروه‌های آموزشی ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha