جهاد تبیین عامل اقتدار جامعه و نظام اسلامی است
کد خبر: 4122289
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

جهاد تبیین عامل اقتدار جامعه و نظام اسلامی است

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با بیان اینکه غفلت از نعمات و موقعیت‌ها با تاوان سخت همراه است، گفت: انسانی که غفلت بورزد همه چیز خود را از دست می‌دهد لذا جهاد تبیین یکی از عوامل اقتدار جامعه و نظام اسلامی است که می‌تواند فقدان بصیرت در جامعه را اصلاح کند.

گردهمایی ائمه جمعه استان گیلانبه گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 26 بهمن‌ماه در گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به بی‌توجهی‌های انسان و آثار منفی غفلت از دنیای پیرامون، نعمات و موقعیت‌هایی که‌ پیش‌روی انسان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: فراموشی نسبت به دنیای آخرت از عمده‌ترین غفلت‌هاست و انسان غفلت زده در این دنیا نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به آثار منفی غفلت تصریح کرد: از دست رفتن بصیرت لازم، ناتوانی در شنیدن حقیقت و ضربه به روح و روان پاک انسان از جمله آثار منفی غفلت بوده که با تاوان سختی همراه است، انسانی که غفلت بورزد همه چیز خود را از دست می‌دهد لذا جهاد تبیین یکی از عوامل اقتدار جامعه و نظام اسلامی است که می‌تواند فقدان بصیرت در جامعه را اصلاح کند.

امام جمعه رشت گفت: در هر جا و مکانی نیاز داریم که توصیه و هشدار بشنویم و به کتاب سنت متوسل شویم تا بر اثر غفلت تاوان‌ ندهیم؛ بی‌توجهی و غفلت می‌تواند باعث سرنگونی انسان شود، یکی از دلایلی که خداوند متعال، عذاب‌های اخروی را متذکر شده این است که در رفتار انسان تأثیر بگذارد‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: بعضی انسان‌ها گاهی مواقع در امور مادی و دنیوی دست به کارهایی می‌زنند که پشیمانی می‌آورد اما توجه به جوانب زندگی و دنیای پیرامونی موجب آرامش روحی و روانی انسان می‌شود.

وی نعمت خدمت به بندگان خدا را یکی از نعمات بزرگ خداوند برشمرد و گفت: این نعمت بزرگ اکنون در اختیار ماست و موظف هستیم که از فرصت خدمت به مردم استفاده کنیم و امیدوارم خداوند به همه توفیق خدمت بی‌منت و دور شدن از غفلت‌ها عنایت کند.

انتهای پیام
captcha