فراخوان ثبت‌نام آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4124179
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۸

فراخوان ثبت‌نام آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ در چهارمحال‌وبختیاری

رئيس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ثبت‌نام از حافظان قرآن کریم برای هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان همزمان با سراسر کشور از دوم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ این ماه ادامه دارد.

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئيس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ثبت‌نام از حافظان قرآن کریم برای هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان همزمان با سراسر کشور از دوم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ این ماه ادامه دارد، اظهار کرد: حافظان ۱۰ تا ۳۰ جزء قرآن کریم استان می‌توانند از طریق سایت telavat.ir نسبت به ثبت‌نام خود در این آزمون اقدام کنند.

کارگر افزود: در هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ تغییراتی در آیین‌‌نامه طرح انجام شده که ضروری است حفاظ آن‌را به دقت مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه مدرک درجه سه، چهار و پنج از سوی سازمان دارالقرآن کشور برای قبول‌شدگان در این آزمون صادر می‌شود، ادامه داد: مدرک درجه پنج این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه چهار معادل کاردانی، مدرک درجه سه معادل کارشناسی، مدرک درجه دو معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه یک معادل دکترای سازمان سنجش کشور است؛ این آزمون‌ها در سه رشته ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شوند.

کارگر تصریح کرد: آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ برای درجات سه، چهار و پنج در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن در اردیبهشت‌ماه و آزمون شفاهی نیز در شهریور سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در خصوص آمار قبول‌شدگان دوره هفدهم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ، گفت: در دوره قبلی در مجموع، ۱۰۵ نفر از حافظان قرآن شامل ۸۶ بانو و ۱۹ آقا از استان در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل در طرح اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند که ۱۹ حافظ شامل ۱۳ بانو و ۶ آقا موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء شدند.

کارگر تصریح کرد: مقایسه این آمار قبول‌شدگان امسال با آمار دوره شانزدهم که پنج نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ در استان شده‌ بودند، حاکی از رشد تقریباً چهار برابری در تعداد قبول‌شدگان دوره هفدهم است.

یادآور می‌شود، ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برای حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha