ارائه خدمات ویژه دندان‌‌پزشکی به ایتام
کد خبر: 4124995
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷

ارائه خدمات ویژه دندان‌‌پزشکی به ایتام

مسئول گروه جهادی انصارالزینب(س) از ارائه خدمات تخصصی دندان‌پزشکی به ایتام و نیازمندان خبر داد و گفت: این برنامه در تعامل با بیمارستان شهید شکری اجرا می‌شود.

گروه جهادی انصارالزینب(س)امروزه با توجه به افزایش قیمت خدمات پزشکی به ویژه در حوزه دندان‌پزشکی، بسیاری از مردم نیازمند جامعه نمی‌توانند از خدمات تخصصی دندان‌پزشکی استفاده کنند و با عوارض شدید ناشی از این حوزه مواجه می‌شوند.

در این زمینه برخی گروه‌های جهادی همچون همیشه با روحیه جهادی و معنوی وارد میدان شده و نسبت به تأمین خدمات تخصصی پزشکی برای نیازمندان اقدام می‌کنند. گروه‌های جهادی با اعزام پزشکان و متخصصان به نقاط محروم کشور زمینه را برای دریافت خدمات تخصصی افراد بی‌بضاعت از خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی فراهم می‌کنند.

یکی از این گروه‌های جهادی که به ویژه در حوزه ارائه تخصص دندان‌پزشکی به ایتام وارد میدان فعالیت شده، گروه جهادی انصارالزینب(س) تهران است که توانسته در تعامل با بیمارستان دندان‌پزشکی شهید شکری تهران، زمینه را برای بهره‌گیری ایتام و نیازمندان از خدمات تخصصی این بیمارستان مهیا کند.

مجتبی معافی، مسئول گروه جهادی انصارالزینب(س) در گفت‌و‌گو با ایکنا، به چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: فعالیت‌های گروه جهادی انصارالزینب(س) حدود شش سال گذشته به صورت غیر رسمی آغاز شده و هسته اصلی آن نیز شامل اعضای یگان فاتحین بود.

وی ادامه داد: این فعالیت‌های غیر رسمی تا زمان شیوع بیماری کرونا در کشور تداوم داشت و از آن زمان شکل رسمی به خود گرفته و به صورت گسترده‌تری توسعه یافت. شست‌وشوی معابر، ضدعفونی مکان‌های مختلف، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان و تأمین سبد کالا برای نیازمندان و افراد بی‌بضاعت از جمله برنامه‌های گروه در این ایام بود.

معافی با بیان اینکه این خدمات در مناطق مختلف شهر تهران از جمله مناطق 4 و 8، شهرستان کرج، بومهن و ... ارائه شد، تصریح کرد: در همین حین ارتباطی با بیمارستان دندانپزشکی شهید شکری برقرار کرده و طرحی با عنوان «ایتام» را در این بیمارستان اجرا کردیم.

مسئول گروه جهادی انصارالزینب(س) اظهار کرد: طی اجرای این طرح ایتام نیازمند، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و ... که نیازمندی‌های دندان‌پزشکی داشتند، با کمک بیمارستان شهید شکری به صورت رایگان در محل این بیمارستان درمان شدند.

ارائه خدمات ویژه دندان‌‌پزشکی به ایتام در گروه جهادی انصارالزینب(س)

وی اظهار کرد: همچنین، در طول ایام سال نیز برخی از نیازمندان که به خدمات فوری دندان‌پزشکی نیاز داشتند نیز به بیمارستان شهید شکر معرفی شده و تحت درمان رایگان متخصصان دندان‌پزشکی این بیمارستان قرار گرفتند.

معافی بیان کرد: آخرین برنامه‌ای که از سوی گروه اجرا شد، مربوط به شب یلدا بود که در این زمینه 313 سبد کالا در سطح محلات اوقاف و رسالت تهران توزیع شد. همچنین، کودکی از محله بابلسر نیز که نیاز شدید دندان‌پزشکی و مبلغ 60 میلیون تومان هزینه پزشکی داشت، در هماهنگی با بیمارستان شهید شکری به صورت رایگان درمان شد.

مسئول گروه جهادی انصارالزینب(س) با بیان اینکه تعداد اعضای گروه هم‌اکنون حدود 70 نفر بوده و اغلب از اعضای یگان فاتحین هستند، افزود: تاکنون تعداد 13 جهیزیه از سوی اعضای گروه تهیه و به نوعروسان نیازمند اعطا شده است.

وی تصریح کرد: در ایام پایانی همه‌گیری بیماری کرونا در کشور نیز یادواره‌ای با عنوان «پدران لاله‌ها» طی روز پدر و میلاد حضرت علی(ع) در منطقه 8 تهران برگزار کردیم که ویژه پدران شهدا از زمان دفاع مقدس گرفته تا کنون بود و در این مراسم از حدود 20 پدر شهید تجلیل و قدردانی شد.

معافی به برنامه‌های آتی این گروه جهادی اشاره و اظهار کرد: طی روز جوان، به دنبال برپایی جشن جوانان منطقه و نیز جشن تکلیف برای دختران 9 ساله هستیم. همچنین، برای روز نیمه شعبان نیز بسته‌های ارزاق تهیه شده و در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha