وی با اشاره به لزوم پاسداشت ولادت با سعادت امام زمان(عج) در نیمه شعبان و تجلی همیاری و همدلی همگانی در این جشن بزرگ ادامه داد: خدمت به مردم و ترک گناه به عشق امام زمان(عج)، ارزشمندترین و بهترین هدیه معنوی به بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است؛ از اعماق وجودمان بگوییم که یا صاحب‌الامر(عج)، به عشق روی شما و در تولد شما این کار شایسته را انجام یا این فعل حرام را ترک می‌کنم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه «شَعْبَانُ الَّذِي حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ» گفت: ماه شعبان ماه رسول‌الله(ص) و سرشار از رحمت و رضوان الهی است؛ بهره‌مندی از فیوضات این ماه نیازمند ارتقای ظرفیت وجودی است.

وی با بیان اینکه طبق روایات به تعداد کارهای خیری که انسان در ماه شعبان انجام دهد، به شاخه‌ای از شجره طوبی چنگ زده وارد بهشت خواهد شد، اظهار کرد: خدای نکرده اگر کسی گناه و معصیتی اعم از ظلم، بداخلاقی، حسادت، کینه‌ورزی، دروغ و تهمتی را انجام دهد، گویا به شاخه‌ای از شاخه‌های زقوم چنگ زده و به سمت جهنم کشیده خواهد شد.

فرحزاد با بیان اینکه گناه، ظلم در حق دیگران و قهر مؤمنان نسبت به یکدیگر، دل اهل بیت(ع) به‌ویژه امام زمان(عج) را آزرده‌خاطر می‌کند، اضافه کرد: محبت پدر و مادر نسبت به فرزند، اصلا قابل قیاس با محبت امام(ع) نیست؛ عشق و محبت پدر مادر تنها شعبه‌ای از عشق امام(ع) نسبت به بندگان خداست.

وی با اشاره به اینکه رضایت الهی در گرو رضایت اهل بیت(ع) است، افزود: دلخوشی امام زمان(عج) در گرو ترک گناه و اعمال حسنه انسان به‌ویژه امت رسول‌الله(ص) است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه بالاتر از رضا و رضوان الهی مرتبه‌ای نیست، اظهار کرد: اسلام، ایمان، تقوا، یقین و رضا مهمترین مقامات معنوی است که انسان می‌تواند به آن دست یابد؛ مقام رضوان، رسیدن به «رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً» است.

فراحزاد با اشاره به اینکه با خوبی در حق کسی که به انسان بدی کرده، بوی الهی متجلی می‌شود، یادآور شد: براساس روایتی از امام صادق(ع)، صله رحم به فامیلی که بد است، دل اهل بیت(ع) را شاد و مسرور می‌کند.