خدمت‌‌رسانی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی و ۲۲۱ مدرسه به زائران‌ مسجد جمکران
کد خبر: 4126492
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

خدمت‌‌رسانی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی و ۲۲۱ مدرسه به زائران‌ مسجد جمکران

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: ۳۰۰ ایستگاه صلواتی خارج از بلوار پیامبر اعظم(ص) به خدمت‌رسانی می‌پردازند، همچنین حدود ۲ هزار غرفه در این بلوار مستقر می‌شوند، ۲۲۱ مدرسه نیز  تاکنون برای اسکان زائران آماده شدند.

به گزارش ایکنا از قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۵ اسفندماه با اشاره به اینکه زائران امسال زودتر وارد شهر قم می‌شوند، اظهار کرد: کمک‌رسانی لازم به مجموعه‌های مردمی که در ایام نیمه شعبان و در طول سال به مردم خدمت رسانی می‌کنند، انجام گرفته است.

وی بیان کرد: مجموعه‌های مردمی در نیمه شعبان و شب‌های چهارشنبه در بلوار پیامبر اعظم خدمت‌رسانی می‌کنند که وظیفه داریم کار آن‌ها را تسهیل کنیم و امسال مشکل آب،‌ برق و سرویس‌های بهداشتی این مسیر برطرف شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: طی سالجاری لاین کندرو آماده‌سازی شده و بازگشایی مسیر پیاده روی بلوار پیامبر اعظم(ص) توسط شهرداری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: از سه ماه گذشته تمهیدات مفصلی با حضور مسئولان ملی و استانی برای جشن نیمه شعبان اندیشیده شده و برای نخستین بار ستاد ملی جشن‌های نیمه شعبان ایجاد شد که فعالیت آن در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مقیمی گفت: ۱۵ شهرستان آماده خدمت‌رسانی به زائران نیمه شعبان هستند و سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش تجهیزات و نیازمندی‌های مورد نیاز را تامین کردند و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی فراجا از شهرستان‌های پیرامون در قم حاضر شده و اکنون آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ابراز کرد: علوم پزشکی در حوزه امداد و درمان برنامه‌ریزی لازم را انجام دادند و خیرین نیز در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه تهیه دارو کمک‌رسانی کردند، همچنین در مدیریت بحران در عرصه مقابله با بحران‌های احتمالی برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته است.

معاون استاندار قم گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی سامانه قم زائر در شبکه اینترنت کمک کار راهنمایی زائران نیمه شعبان است، بسته‌ای برای اطلاع‌رسانی به زائران در قم با هم افزایی توسط اپراتورهای تلفن همراه آماده شده است و پیامک رایگان به تلفن هایی که در فاصله ۲۵ کیلومتری مسجد مقدس جمکران هستند ارسال می‌شود که شامل اطلاعات استان و نحوه خدمات‌رسانی به زائران است.

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، رسانه ملی در جشن ملی نیمه شعبان حضور می‌یابد و مرکز قم دو مجموعه ارتباط سیار راه‌اندازی می‌کنند و برای انعکاس بین‌المللی دو مجموعه از تلویزیون کشورهای اسلامی فعال است و صدا و سیما نیز به صورت لحظه‌ای رویدادها را ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: امسال ۲ کمیته به صورت ویژه با استانداردهای مردمی داریم که شامل کمیته مردمی ستاد تسهیلات زائران می‌شود که مجموع موکب‌داران را ساماندهی می‌کند و دیگری نیز کمیته اسکان است.

مقیمی ادامه داد: در حوزه اسکان در گذشته آسیب.های بسیاری وجود داشت از جمله اینکه هر سال مدیریت با میراث فرهنگی و آموزش و پرورش بود اما امسال مجموعه ستاد مردمی اسکان با مدیریت دستگاه مردمی استاندار و بسیج برنامه‌ریزی شده و مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، اداره کل ورزش و جوانان و مجموعه‌های شهرداری در اسکان مردم خدمت‌رسانی لازم را می‌کنند.

وی بیان کرد: زائران می‌توانند عدد ۴ را به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند و پس از آن عضو کانالی خواهند شد که نقشه‌ها، مسیر دسترسی و مکان مورد نیازی که برای اسکان‌ نیاز دارند با ارسال نشانی محل اقامت را دریافت خواهند کرد‌.

وی گفت: اکیپ‌های موتور سوار پیرامون حرم و مسجد مقدس جمکران مستقر شده و سه ستاد مستقر از مسجد مقدس جمکران، فرمانداری و گشت سیار خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون استاندار اظهار کرد: مهمترین چالش در نیمه شعبان ترافیک و پارکینگ است که امسال ۱۶ پارکینگ به وسعت ۱۶۰ هکتار پیرامون مسجد جمکران و بلوار پیامبر اعظم ایجاد شده که در مورد سرویس‌های بهداشتی، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، امروز در پارکینگ‌ها مستقر خواهد شد.

وی گفت: در حوزه تملک زمین‌های مسجد مقدس جمکران، تکمیل دو رینگ مسجد و کمربند شرقی تا سال ۱۴۰۲ موجب می‌شود ترافیک کاهش قابل توجهی یابد.

وی ابراز کرد: در حوزه ارتباطات سیار از لحاظ فنی چهار آنتن سیار نیز اضافه بر آنتن‌های موجود در محدوده پیامبر اعظم نصب کرده‌اند، اما در ساعاتی تعداد آنتن‌های موجود در مسجد مقدس جمکران بیشتر خواهد بود و نصب تعداد بیشتر آنتن بی تی اس امکان‌پذیر نیست.

مقیمی گفت: ۳۰۰ ایستگاه صلواتی خارج از بلوار پیامبر اعظم(ص) به خدمت‌رسانی می‌پردازند، همچنین حدود ۲ هزار غرفه در این بلوار مستقر می‌شوند، ۲۲۱ مدرسه نیز  تاکنون برای اسکان زائران آماده شدند.

انتهای پیام
captcha