بیش از ۶۵ هزار نفر از اماکن گردشگری شاخص یزد بازدید کردند
کد خبر: 4129484
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

بیش از ۶۵ هزار نفر از اماکن گردشگری شاخص یزد بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مجموع آمار بازدید از بنا‌های شاخص یزد از ۲۴ اسفندماه تا یکم فروردین را ۶۵ هزار و ۵۶۶ نفر اعلام کرد.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، روز گذشته، دوم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار اسکان مسافران نوروزی گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از 24 اسفندماه تا پایان روز اول فروردین 170 هزار و 202 نفر بوده که در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به مجموع آمار تردد ورودی با وسایل نقلیه سبک و سنگین افزود: در مدت ذکر شده، 305 هزار و 95 دستگاه وسیه نقلیه در استان تردد داشته‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته تعداد 306 هزار و 10 دستگاه بوده است.

آخوندی با اشاره به آمار ورودی از طریق قطار گفت: همچنین هشت هزار و 870 نفر با قطار به استان وارد شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، تعداد پنج هزار و 810 نفر بوده است و رشد 52 درصد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از 24 اسفندماه تا اول فروردین پنج هزار و 258 نفر از طریق پرواز به استان سفر کرده‌اند، این آمار را در مدت مشابه سال 1401 به تعداد پنج هزار و 96 نفر اعلام کرد که پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مجموع آمار بازدید از بناهای شاخص یزد در تاریخ یادشده را 65 هزار و 566 نفر اعلام کرد که در مدت مشابه سال گذشته به تعداد 57 هزار و 39 نفر بوده است و 15 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام
captcha