دیدار نوروزی مدیرکل ارشاد کردستان با ماموستا فائق رستمی
کد خبر: 4130425
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

دیدار نوروزی مدیرکل ارشاد کردستان با ماموستا فائق رستمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و هیئت همراه امروز، ۹ فروردین با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و هیئت همراه امروز، 9 فروردین در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: سال گذشته برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در سراسر استان متناسب با فرهنگ بومی و محلی برگزار شد.

وی افزود: جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف در شهرها و روستاهای سطح استان با هدف عدالت فرهنگی و تمرکززدایی از برنامه‌ها از مرکز استان برگزار و تقدیم مردم کردستان شد. حضور سه قاری بین‌المللی قرآن کریم در استان و برگزاری سلسله محافل انس با قرآن کریم در شهرستان‌ها و مرکز استان از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

مدیرکل ارشاد کردستان بیان کرد: با تأکید بر اینکه تمامی برنامه‌های ما در راستای رشد فضایل اخلاقی و اسلامی برگزار شده است، ادامه داد: در حال حاضر برای ماه مبارک رمضان جزء‌خوانی قرآن کریم به روال هر ساله در مسجد جامع شهر سنندج برگزار و در این برنامه هر روز یک جزء قرآن کریم توسط قاریان برجسته استان تلاوت می‌شود.

دریایی گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه علمی و فرهنگی با حضور اساتید برجسته تدارک و پنل‌های تخصصی با موضوع حجاب و پوشیدگی برگزار کردیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی در حال اجرا افزود: در حال حاضر نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای یک ساله برنامه‌های فرهنگی و هنری در نگارخانه هنر سنندج با استفاده از تصویر و فیلم برپا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: در سال گذشته علاوه بر عدالت فرهنگی و هنری ما سعی کردیم در توزیع اعتبارات نیز عدالت را رعایت کنیم برهمین اساس برنامه‌های بسیایر در روستاها و شهرهای کوچک استان برگزار کردیم. برگزاری جشن ملی نوروزگاه با حضور هنرمندان اقلیم کردستان عراق و استان کردستان در ایام نوروز از جمله مهم‌ترین برنامه‌های نوروزی بوده است.

دریایی به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر گفت: برای تالار مرکزی سنندج در سفر رئیس‌جمهور اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان اختصاص داده شده و پلاتوی شهر سقز نیز در حال آماده‌سازی نهایی خواهد بود.

ماموستا فائق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار نوروزی گفت: کردستان مرکز فرهنگ، علما و اندیشمندان است.

وی بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فضایل اخلاقی تأکید کرد و گفت: فرهنگ در همه مسائل اجتماعی و سیاسی انسان امروز مؤثر است لذا تقویت این مقوله از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خوشحالی از انتصاب بجا و مناسب مدیرکل صبور و مجهز به فضایل اخلاقی و دینی گفت: حوزه فرهنگ نیاز به صبر و استقامت دارد ترویج فضایل دینی در همه امور و جلوگیری از نفوذ و هجمه همه جانبه دشمن به اخلاقیات و دین ما نیاز به توانایی‌های خاصی نیاز دارد.

وی در پایان یادآور شد: کردستان مرکز فرهنگ و علمای دینی است در این راستا بایستی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تدارک دیده شود و از نخبگان و اهل قلم در این عرصه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha