روند کاهشی تصادفات منجر به فوت در نوروز 1402
کد خبر: 4130475
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

روند کاهشی تصادفات منجر به فوت در نوروز 1402

جانشین پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به تمهیدات امنیتی در جاده‌های استان گفت:از ابتدای طرح نوروزی تاکنون نسبت به مشابه سال قبل تصادفات رانندگی منجر به فوت ۱۴ درصد کاهش یافته است.

سفرهای جاده ای سفرهای نوروزیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد قاآنی‌نژاد، جانشین پلیس راهور خراسان رضوی، امروز 9 فروردین ماه، در دهمین نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی، در خصوص اقدامات نوروزی پلیس راه، بیان کرد: در سال‌های گذشته فقط پلیس راه و انتظامی در امر امنیت ترافیکی فعالیت داشت از سال گذشته وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی، به پشتیبانی پلیس راه و یگان‌های انتظامی آمدند و امسال قوی‌تر پای کار آمدند و در بحث امنیت ترافیکی به ما کمک کردند و لذت در بخش تصادفات با کاهش خوبی روبرو بودیم.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون نسبت به مشابه سال قبل ۶ نفر کاهش فوتی از تصادفات رانندگی داشتیم و آن تعداد از ۲۶ نفری هم که از تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند جای تأسف را دارد که خانواده‌های این افراد دچار مصیبت در ایام نوروز شدند اما با تلاش همکاران در پلیس راه، اورژانس، هلال‌احمر، راهداری و... آمار امسال نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است.

قاآنی نژاد اظهار کرد: از مهمترین عوامل تصادف فراوانی تردد است لذا محورهای پرتردد بیشترین آمار تصادفات را دارد ضمن اینکه نواقص جاده‌ای نیز از دیگر موارد در بروز حوادث رانندگی است که 38 مورد از این نواقص شناسایی و رفع شده است و امسال برای ۳۰ نقطه حادثه خیز برنامه‌ریزی داریم.

جانشین پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۵ درصد از رانندگان متخلف هستند، ادامه داد: فراوانی تخلف زیاد داریم اما این به آن معنا نیست که راننده متخلف هم زیاد داریم ضمن اینکه با وجود اینکه بانوان کمتر رانندگی می‌کنند اما آمار تخلف بالاتری نسبت به آقایان دارند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار تصادفات مربوط به محور غرب بوده که تعداد ۴۸ فقره تصادفات فوتی و جرحی داشتیم که ۳۷درصد تصادفات کل را شامل شده و بعد از آن محور جنوب یعنی تربت حیدریه، گناباد، بجستان با ۳۱ فقره تصادف و ۳۴درصد تصادفات و بعد حوزه اطراف مشهد ۱۶درصد است.

وی افزود: ۴۴درصد از تصادفات مربوط به واژگونی خودرو بوده که این ناشی از عدم توجه به جلو و خواب آلودگی است و ۵۶ فقره تصادف منجر به فوت از نوع واژگونی بوده بعد از آن تصادفات موتورسواران و دوچرخه بوده که ۲۱ فقره و معادل ۱۷ درصد از تصادفات را شامل می‌شود.

جانشین پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های بین‌راهی استقبال از زائران باعث کاهش آمار تصادفات شده است، اظهار کرد: وجود این ایستگاه‌ها باعث می‌شود راننده توقف هر چند کوتاه داشته باشد و با رفع خستگی بهتر بتواند ادامه سفر را رانندگی کند.

وی بیان کرد: از ۲۵ اسفند تا ۸فروردین ۲۴ فقره تصادف منجر به فوت ثبت شده که نسبت به مشابه سال قبل ۱۴درصد کاهش یافته تعداد جانباختگان ۲۶ نفر بوده که نسبت به سال قبل که ۳۲ نفر بوده ۶ نفر کمتر فوتی ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha