فعالیت مجدد آموزش‌دهندگان غیرفعال دوره‌های تحصیلی سوادآموزی
کد خبر: 4131300
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

فعالیت مجدد آموزش‌دهندگان غیرفعال دوره‌های تحصیلی سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه سوادآموزی و درخواست‌های مکرر آموزش دهندگان سطح استان پس از پیگیری‌های مداوم مدیرکل آموزش و پرورش استان و کسب موافقت سازمان نهضت سوادآموزی کشور مقرر شد تا از ظرفیت آموزش‌دهندگان غیرفعال استفاده شود.

آموزش دهندگان غیرفعالبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، روح‌الله شیرازی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز، 15 فروردین‌ماه در شورای سوادآموزی استان به بیان شرایط لازم برای فعالیت مجدد آموزش دهندگان غیرفعال پرداخت و گفت: دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام از مهمترین شرایط عمومی برای فعالیت مجدد آموزش دهندگان غیرفعال است.
 
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای افراد بالای ۴۰ سال در راستای بیانات مقام معظم رهبری و حمایت از جوانی جمعیت و بنیان خانواده به ازای هر فرزند یک سال از حداکثر سن کاهش می‌یابد.
 
شیرازی ادامه داد: سابقه همکاری حداقل یک دوره با سوادآموزی (از سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۱ حداقل یک کلاس سوادآموزی) و باسواد کردن حداقل یک نفر در طول دوره همکاری با سوادآموزی به طوری که سوادآموز در آزمون‌های پایانی دوره قبول شده باشد نیز از دیگر شرایط فعالیت مجدد آموزش دهندگان غیرفعال است.
 
وی در خصوص مراحل انجام کار، گفت: دستورالعمل مربوطه به تمامی ادارت آموزش و پرورش سطح استان ارسال شده است و آموزش دهندگان غیرفعال ضروری است حداکثر تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ جهت انجام مراحل اداری به ادارات سوادآموزی شهرستان، ناحیه و یا منطقه محل زندگی خودشان مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
 
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به تأکید بر تحقق دولت الکترونیک و جلوگیری از مراجعات مکرر ارباب رجوع به ادارات تمامی تلاش بر آن شده است تا اکثر مراحل به‌صورت الکترونیکی توسط متقاضی از طریق سامانه سوادآموزی به نشانی savad.ir انجام گیرد.
 
شیرازی ادامه داد: آموزش دهنده باید با مراجعه به سامانه، نسبت به دریافت نام کاربری اقدام نموده و سپس مدارک تحصیلی و هویتی خود را جهت بررسی و تائید اسکن کند، پس از تایید مدارک ذکر شده تعداد ۵۰ نفر جهت پالایش به فرد اختصاص داده می‌شود که پس از کسب حداقل ۶۰ امتیاز و ثبت کلاس تلفیقی مطابق با شرایط مندرج در بخشنامه به عنوان آموزش دهنده فعال شناخته می‌شود.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در این مرحله هیچ سهمیه خاصی در نظر گرفته نشده است، تمام کسانی که مطابق بخشنامه واجد شرایط باشند به عنوان آموزش دهنده فعال شناخته می‌شوند، که درخواست می‌شود آموزش دهندگان غیرفعال و ادارات آموزش و پرورش سطح استان از فرصت پیش آمده استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha