شبستان حرم حضرت فاطمه اخری(س) افتتاح شد
کد خبر: 4131886
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

شبستان حرم حضرت فاطمه اخری(س) افتتاح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به افتتاح شبستان حرم حضرت فاطمه اخری(س)، گفت: طرح بازساری مجموعه خواهر امام به‌ویژه شبستان حرم از دهه 80 شروع شده که برای عملیات تعمیرات و توسعه شبستان حرم هفت میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه شده است.

شبستان حرم حضرت فاطمه اخری(س) در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در حاشیه افتتاح شبستان حرم حضرت فاطمه اخری(س) در خصوص عملیات احداث این شبستان، اظهار کرد: طرح بازساری مجموعه خواهر امام به‌ویژه شبستان حرم از دهه 80 شروع شده اما بحث تعمیرات و گچ‌کاری اتفاق نیفتاده بود که از 1401 در دستورکار قرار گرفت.

وی در خصوص اعتبار هزینه شده برای عملیات تعمیرات و توسعه شبستان، افزود: مجموعه اقدامات شامل گرمایش از کف، آینه کاری، کاشی کاری، گچ‌بری، نصب درب حرم، مفروش کردن شبستان، رنگ آمیزی درب‌های شبستان، تعمیرات دامنه سقف، کاور و گچ‌بری ستون‌ها و نورپردازی‌ها در فاز اول انجام گرفته که مجموعا هفت میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: برنامه‌های دیگری هم در دست اقدام داریم، شامل جداره ضلع شرقی حرم، راه اندازی سرویس بهداشتی مناسب می‌شود، همچنین در فاز بعدی طرح توسعه حرم به دنبال این هستیم تا اطراف حرم آزادسازی شود و حریم قابل توجهی برای حرم در نظر بگیریم.

علیزاده بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه‌های بسیار خوبی در مجموع امامزادگان واجب التعظیم استان از جمله حرم خانم فاطمه اخری(س) برنامه ریزی شده و اجرا می‌شود، همواره در طول سال در مناسبت‌های مختلف دینی، مذهبی، انقلابی و ملی ویژه‌برنامه‌های متعددی در حرم خانم فاطمه اخری(س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات احکام، محافل قرآن، سخنرانی‌های دینی، دوره‌های ‌مشاوره‌، ترتیل خوانی، دعا و مناجات خوانی، خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی مجموعه تربیت‌محور، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه تراز انقلاب و کارگاه ارتباط مؤثر خانواده با فرزندان از جمله اقداماتی است که در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ آیین افتتاح شبستان امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) با حضور مسئولین و ارادتمندان امروز، 17 فرودین‌ماه در رشت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha