محفل انس با قرآن در دزفول برگزار شد
کد خبر: 4132786
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
با حضور کریم منصوری؛

محفل انس با قرآن در دزفول برگزار شد

محفل انس با قرآن با حضور کریم منصوری، در آستان مقدس سبزقبا در دزفول برگزار شد.

کریم منصوریبه گزارش ایکنا از خوزستان، محفل انس با قرآن با حضور کریم منصوری، قاری جهان اسلام، شامگاه شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در آستان مقدس سبزقبا در دزفول برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید مصطفی موسوی، از قاریان برجسته شهرستان دزفول آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و در ادامه محمد عارفیان، از حافظان قرآن به اجرای برنامه قرآنی پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام خادم‌الذاکرین، کارشناس علوم قرآنی در سخنانی با اشاره به آیه ۲۹ سوره ص، قرآن را خیر و برکت ماندگار توصیف کرد و افزود: امکان تدبر در قرآن برای همه مردم وجود دارد لیکن اندیشمندان و صاحبان عقل متوجه تذکرها و هشدارهای عالی قرآن هستند و می‌توانند بهرمندی فوق‌العاده‌ای از قرآن داشته باشند.

این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ۲۴ سوره محمد (ص) تصریح کرد: جمله استفهامی در این آیه نشان می‌دهد که از همه انسان‌ها انتظار می‌رود در قرآن تدبر کنند، لیکن برخی انسان‌ها به واسطه دنیاطلبی و گناه، توفیق تدبر در قرآن را از دست می‌دهند و ماه مبارک رمضان فرصتی عالی برای این دسته از انسان‌هاست تا با توبه، دعا و تضرع قفل دل را بگشایند و پذیرای معارف قرآن شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنانش به نوجوانان و جوانان سفارش کرد تا با احترام به والدین و معلمان که از مهم‌ترین آموزه‌های قرآنی است، زمینه عاقبت بخیری خود را فراهم کنند.

پایان بخش این محفل قرآنی تلاوت آیات ابتدایی سوره طه توسط استاد کریم منصوری بود که با تشویق‌های پی در پی حاضران همراه شد.

سپس منصوری به درخواست حاضران، آیات ۴ و ۵ سوره یوسف(ع) را که یادآور عنوان‌بندی سریال ماندگار یوسف پیامبر(ع) بود تلاوت کرد و تحسین حاضران را برانگیخت.

یادآور می‌شود، کریم منصوری، قاری بین‌المللی در ادامه برنامه‌های قرآنی خود در استان خوزستان شامگاه شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ میهمان علاقه‌مندان قرآن در شهرهای اندیمشک و دزفول بوده و این مراسم به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول و مرکز افق آستان مقدس حضرت سبزقبا برگزار شد.

انتهای پیام
captcha