اتهام نفرت‌پراکنی به عضو گروه پگیدا به علت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4134202
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

اتهام نفرت‌پراکنی به عضو گروه پگیدا به علت هتک حرمت قرآن

عضو گروه ضد اسلامی پگیدا به دلیل هتک حرمت قرآن با اتهام نفرت‌پراکنی روبه رو شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Netherland Times، دادستان عمومی (OM) در حال پیگیری پرونده سخنان نفرت‌پراکنی علیه ادوین واگنسولد (Edwin Wagensveld) 54 ساله از اعضای گروه ضداسلامی پگیدا (Pegida) است.

واگنسولد، نسخه قرآنی را جلوی دوربین در نزدیکی ساختمان پارلمان لاهه پاره کرد. پلیس هلند در آینده نزدیک از مظنون بازجویی خواهد کرد.

واگنسولد در حالی که در 22 ژانویه 2023 (2 بهمن 1401) قرآن را در ملأ عام در لاهه پاره می‌کرد، گفت: قرآن یک کتاب فاشیستی است. به بدی کتاب نبرد من (کتاب نوشته ادولف هیتلر رهبر حزب نازی). حامیان آن از همان ایدئولوژی هیتلر پیروی می‌کنند.

دادستانی هلند گفت: دادستانی این بیانیه را توهین به جامعه مسلمانان می‌داند. توهین گروهی (توهین به تعداد زیادی از افراد) طبق ماده 137 قانون مجازات هلند مجازات دارد. توهین عمدی به گروهی از مردم به دلیل دین یا عقیده‌شان جرم است.

دادستانی هلند تأکید کرد که پاره کردن قرآن به خودی خود در هلند جرم نیست. این رفتار به عنوان انتقاد از دین تلقی می‌شود، اما عملی مجرمانه نیست. چنین اقداماتی می‌تواند منجر به احساس خشم و آسیب در میان جامعه مسلمان شود، این معیاری برای مسئولیت کیفری نیست.

جنبش پگیدا در سال 2014 در آلمان به وجود آمد و به‌طور پیگیر در حال سازماندهی تظاهرات عمومی در برابر آنچه آن را اسلامی شدن جهان غرب می‌نامند، است.

انتهای پیام
captcha