تغییرات در نظام گزینش معلمان سوادآموزی
کد خبر: 4138886
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

تغییرات در نظام گزینش معلمان سوادآموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسئله گزینش معلمان در نعضت سوادآموزی گفت: امسال در نظام گزینش تغییراتی خواهیم داشت که در راستای جذب بهترین‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و اعتقادی و ... در آموزش و پرورش هستیم.

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور امروز، 16 اردیبهشت‌ در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان فارس به مسئله گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: امسال در نظام گزینش معلمی تغییراتی خواهیم داشت و همه این‌ها در راستای جذب بهترین‌ها برای معلمی در حوزه‌های مختلف علمی و اعتقادی و ... در آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه و ‌تعمیق سواد در بی‌سوادان توسط آموزش‌دهندگان مورد توجه قرار گیرد، گفت: این یکی از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم معلمی گفت: محتوا در همه جا ثابت است و این معلم است که اگر تلاش کند انسان‌سازی خواهد کرد و همین باعث شده که این شغل در زمره شغل انبیا باشد.

عبدی تصریح کرد: مسئله اخلاق در آموزش دهنده و معلم بسیار مهم است چراکه این منجر خواهد شد تا نسبت به کار خود بسیار متعهد و دلسوز شود.

عبدی به روز و هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: اینکه یک روز یا یک هفته را در سال به روز معلم اختصاص دهیم و فقط در این روز و هفته، معلمان شاخص و نمونه را معرفی کنیم خطای راهبردی است. معلمی یک جریان است و باید معلم و کارش در همه ایام سال معرفی و تقدیر شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در مسئله آموزش سواد باید تکلیف‌محوری عمل کرد و این یعنی همه آحاد جامعه باید برای سوادآموزی تلاش کنند، افزود: سوادآموزی مسئله‌ای نیست که برای انسان پایان‌پذیر باشد چراکه سوادآموزی دیگر صرفاً آموزش خواندن و نوشتن نیست.

وی در پایان تصریح کرد: مصوبه‌ای در شورای پشتیبانی سواد کشور به تصویب رسیده است که گام دوم سوادآموزی اجر شود و آن هم آموزش سواد در دیگر ابعاد انسان همچون عاطفی و اخلاقی و ... است.

انتهای پیام
captcha