الفبای بریل به زبان کردی تدوین شود
کد خبر: 4138888
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

الفبای بریل به زبان کردی تدوین شود

استاندار کردستان با اشاره به مطالبه تدوین الفبای بریل به زبان کُردی گفت: اختصاص اعتبار لازم برای عملیاتی کردن تدوین الفبای بریل به زبان کُردی ضروری است و موافق این موضوع هستیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۶ اردیبهشت در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان کردستان گفت: خداوند خود بزرگترین معلم انسان است و در آیات متعدد قرآن می‌توانیم جایگاه معلمی خداوند تبارک و تعالی را درک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت، مجلس و نظام باید قدرشناس معلمان باشند، افزود: کار و هر گونه اقدامی برای معلمان باید بدون فضاسازی رسانه‌ای و حاشیه‌ای باشد.

استاندار کردستان به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره و بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک مطالبه جدی در دولت انجام شده و با وجود ضعف‌های بسیار تا رسیدن به هدف باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آموختن هر زبانی در تعاملات بهتر به ما کمک می‌کند، گفت: آموزش زبان کردی یک امکان خوبی است و می‌توان در کنار آن به آموزش زبان‌های دیگر برای جامعه نابینایان توجه کرد.

زارعی‌کوشا با اشاره به مطالبه تدوین الفبای بریل زبان کُردی افزود: اختصاص اعتبار لازم برای عملیاتی کردن تدوین الفبای بریل به زبان کُردی ضروری است و موافق این موضوع هستیم.

وی ایجاد ظرفیت‌های لازم برای پخش اخبار ویژه ناشنوایان در شبکه استانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حد توان برنامه‌ها به ویژه اخبار استانی به صورت زیرنویس پخش شود تا عزیزان ناشنوا هم بتوانند استفاده کنند.

استاندار کردستان به نزدیک شدن به آزمون‌های نهایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: باید برای برگزاری آزمون‌های نهایی تمهیدات لازم صورت گیرد تا در حق کسی اجحافی نشود.

انتهای پیام
captcha