فعالیت 62 هزار معلم در فارس
کد خبر: 4138892
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

فعالیت 62 هزار معلم در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه 62 هزار معلم کار آموزش به ۹۲۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند، افزود: در استان پهناور فارس دارای تنوع‌های مختلف فرهنگی و مذهبی داریم و بسیار هم مهاجرپذیر است.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری،‌ مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان گفت: مسئولان سوادآموزی در فارس توانسته‌اند از ظرفیت سایر نهادها با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 62 هزار معلم کار آموزش به ۹۲۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند، افزود: در استان پهناور فارس دارای تنوع‌های مختلف فرهنگی و مذهبی داریم و بسیار هم مهاجرپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: همین مسائل باعث شده است جذب و سازماندهی جامعه هدف سوادآموزی در استان فارس متفاوت با سایر استان‌ها و دشوار باشد.

مجید احمدی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: در سال ۱۴۰۱ در وضعیت نیروی انسانی 10 نفر در حوزه ستادی اداره‌کل و ۹۹ نفر در ادارات و ۳۵ نفر رابط و راهبر سوادآموزی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در استان فارس تعداد ۲۶ هزار و 500 نفر بیسواد در دوره‌های مختلف سوادآموزی، تحت پوشش آموزش‌های سواد قرار گرفته‌اند، گفت: در مورد سوادآموزی اتباع خارجه و کمیساریا بیش از ۹۰درصد از سهمیه اختصاصی به استان را جذب و تحت پوشش سوادآموزی قرار داده‌ایم.

احمدی با تصریح اینکه استان فارس استانی پهناور و گسترده است، اظهار کرد: همین گستردگی و پراکندگی منجر شده کار شناسایی و جذب بیسوادان به سختی انجام شود.

معاون سوادآموزی اموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۲۸۰۰ نفر آموزش‌دهنده سوادآموزی در استان فارس وجود دارند که کار آموزش به بیسوادان را برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha