نیازمند ارائه تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم
کد خبر: 4138977
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نیازمند ارائه تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم

علیرضا عبدی با بیان اینکه امروزه زمان گذر از سواد پایه و سواد خواندن و نوشتن فرا رسیده است، لذا نیازمند تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم،‌ گفت: در همین راستا فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید را برگزار کردیم.

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزیبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، 16 اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشرو در سوادآموزی است، گفت: امروزه زمان گذر از سواد پایه و سواد خواندن و نوشتن فرا رسیده است، لذا نیازمند تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم، در همین راستا فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید را برگزار کردیم.

وی با یادآوری منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت سوادآموزی بیان کرد: امام راحل به دنبال تمدن‌سازی و ایجاد شرایط ظهور بودند به همین دلیل پیام‌ها و سخنانشان فراگیر و جهانی بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو مقوله مردم و تکلیف در پیام حضرت امام(ره) به مرور به ترتیب به کارمند و حقوق و مزایا تبدیل می‌شود، لذا گفتمان نهضت سوادآموزی، گفتمان غالبی نیست، افزود: در میان بی‌سوادان انگیزه‌ای برای سوادآموزی وجود دارد و این یکی از چالش‌های امروز نهضت سوادآموزی است.

عبدی با اشاره به اهمیت استفاده از شیوه‌های نوین در سوادآموزی اظهار کرد: در راستای مأموریت‌های نهضت سوادآموزی و تحول در آن‌ها، فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید را اعلام کردیم و در آن تلاش می‌کنیم تا از ایده‌های اساتید دانشگاه در تدوین مأموریت‌های جدید نهضت سوادآموزی بهره‌مند شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از مسائل اساسی دنیای امروز را توسعه و تعمیق سواد عنوان کرد و افزود: دنیای امروز علاوه بر ارائه تعریف جدید از سواد و معرفی تنوع سواد، دنبال بهره‌مندی از روش‌های جدید سوادآموزی است. رویکرد ایران هم از این قضیه جدا نیست.

انتهای پیام
captcha