طرح توانمندسازی مؤسسات قرآنی اصفهان تدوین می‌شود
کد خبر: 4139446
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

طرح توانمندسازی مؤسسات قرآنی اصفهان تدوین می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: طرح توانمندسازی مؤسسات قرآنی استان در سه بخش مالی، فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی در حال تدوین و آماده‌سازی است.

حسینعلی جان‌نثاری مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از تدوین و آماده‌سازی طرح توانمندسازی مؤسسات قرآنی در اتحادیه خبر داد و اظهار کرد: این طرح به سه بخش اداری و مالی، فرهنگی و هنری و آموزشی و شبکه‌های اجتماعی تقسیم می‌شود. با توجه به اینکه مؤسسات قرآنی با مشکلات متعددی به لحاظ مالی مواجه هستند، از جمله ناتوانی در پرداخت حق بیمه و مالیات، این مشکلات باید حل‌وفصل شود. با وجود بیمه اجتماعی که برای مربیان قرآن مصوب شده است، باز هم مؤسسات مکلف به پرداخت حق بیمه برای مربیان خود هستند و چون هزینه بسیار بالایی دارد، از عهده پرداخت آن برنمی‌آیند.

وی افزود: از طرف دیگر، توانمندسازی مؤسسات در زمینه مدیریت آموزشی نیز حائز اهمیت است و با توجه به اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز و اینکه مؤسسات آشنایی کافی و لازم با این فضا ندارند، ضرورت توانمندسازی آنها در این زمینه دوچندان به نظر می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان به تشکیل مجمع خیرین قرآنی در اتحادیه اشاره کرد و گفت: مؤسسه‌ای که با عنوان «مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان» در حال فعالیت است، به مناطق محروم و روستایی استان اختصاص دارد و از طرف دیگر، کمک‌های آن کفاف نیازهای همه مؤسسات را نمی‌دهد. بنابراین، اتحادیه درصدد تشکیل مجمع خیرین قرآنی برآمد تا پشتیبانی برای مؤسسات کم‌درآمد باشد و هزینه اجرای طرح توانمندسازی مؤسسات نیز از طریق آن تأمین شود. کارهای اداری مربوط به تشکیل مجمع انجام شده است و اولین جلسه آن هفته آینده برگزار خواهد شد. علاوه بر اعضای هیئت مدیره اتحادیه و مدیران مؤسسات قرآنی، افرادی نیز به‌صورت آزاد در جلسات این مجمع شرکت می‌کنند.

وی درباره بانک جامع اطلاعات قرآنیان استان اصفهان بیان کرد: بارگذاری اطلاعات و ثبت‌نام فعالان قرآنی در این سامانه همچنان ادامه دارد و اتحادیه در حد توان خود هزینه آن را تأمین کرده است.

جان‌نثاری در پاسخ به چرایی اجرا نشدن برنامه تجلیل از خادمان قرآن در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: اتحادیه فهرستی از این خادمان تهیه کرد، ولی در نهایت به‌دلیل هزینه‌بر بودن طرح، اجرای آن تا پایان برگزاری نمایشگاه به اداره‌کل اوقاف واگذار شد که این اتفاق نیفتاد و منتظر پیگیری و اقدام آنها در این زمینه هستیم.

وی همچنین از استقرار دبیرخانه نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در اتحادیه مؤسسات، ادامه فعالیت کانون خادمیاران رضوی در اتحادیه و تشکیل جلسات هیئت اندیشه‌ورز به‌منظور هم‌اندیشی درباره راهکارهای آموزش و ترویج قرآن خبر داد.

انتهای پیام
captcha