گزارش عملکرد یک‌ساله فعالیت‌های کانون خدمت رضوی کرمان تشریح شد
کد خبر: 4142896
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

گزارش عملکرد یک‌ساله فعالیت‌های کانون خدمت رضوی کرمان تشریح شد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان در ارائه گزارشی از خدمات یک‌سال گذشته خادمیاران رضوی کرمان، گفت: توزیع غذا، اجرای طرح «آقا حساب کردند»، راه‌اندازی مهد رضاها در استان و... از جمله این اقدامات است.

سعید کاظمی‌پور مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید کاظمی‌پور، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان امروز، دوم خردادماه در نشست خبری به‌مناسبت دهه کرامت، با بیان اینکه مجموعه خادمیاران رضوی وظیفه اصلی خود می‌داند جایی که فرصت خدمت وجود دارد حضور پیدا کند، اظهار کرد: با رویکرد جدید آستان قدس برای جذب خادمیاران، حدود ۹۰۰ نفریار رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که پس از مدتی به‌عنوان خادم‌یار انتخاب شده و می‌توانند به‌عنوان خادم نیز در حرم مطهر رضوی حضور یابند.
 
وی با اشاره به فعالیت خادمیاران در ۱۹ عرصه تخصصی و حضور آنها متناسب با نیاز موجود در شهرها و روستاها، به ارائه گزارشی از خدمات یک‌سال گذشته خادمیاران رضوی پرداخت و گفت: مشارکت عموم مردم در انجام امور خیر قابل توجه است و تلاش ما بر این است که فرهنگ مشارکت کار خیر را در جامعه گسترش دهیم تا خدمت ارائه شده خالصانه، بدون منت و تنها برای خداوند باشد.
 
کاظمی‌پور با اشاره به سرکشی از منازل حدود ۳ هزار نفر از محرومین استان و تلاش برای رفع مشکلات آنها، افزود: توزیع حدود ۳۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان، توزیع اقلام معیشتی، گوشت و لوازم‌تحریر و تهیه و توزیع ۲ هزار کالا لوازم خانگی از جمله اقدامات انجام شده است.
 
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب خادمیاران رضوی کرمان اجرای طرح «آقا حساب کردند» بود. در قالب این طرح خادمیاران با مراجعه به مغازه‌های محلات مختلف بدهی افراد نیازمند را پرداخت می‌کنند. در قالب این طرح در مجموع ۶۶۵ میلیون تومان برای پرداخت بدهی نیازمندان در یک‌سال گذشته پرداخت شده است. 
 
وی از اجرای برنامه‌ «چهارشنبه‌های امام رضایی» در مساجد و بعضی مدارس استان خبر داد و بیان کرد: توزیع نان بین محرومین، سرکشی و کمک به افراد محروم، ساخت و تکمیل ۲۱۲ منزل مسکونی و ۶۲ مکان عمومی در قالب فعالیت‌های جهادی خادمیاران رضوی کرمان از دیگر اقدامات انجام شده است.
 
کاظمی‌پور با بیان اینکه سامانه «سلامت رضوی» به‌ زودی در کرمان راه‌اندازی می‌شود که با استفاده از ظرفیت مراکز خیریه ارائه خدمات پزشکی به نیازمندان را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: علاوه بر خدمات درمانی، امکان پشتیبانی درمان از جمله تهیه مکانی برای استقرار بیماران شهرستانی، تهیه وسایل کمک درمانی و... از طریق سامانه سلامت فراهم می‌شود.
 
وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله فعالیت‌های خادمیاران رضوی است که در این راستا توسعه و راه‌اندازی مهد رضاها در استان انجام شده است. همچنین اعزام افراد نیازمند زیارت اولی به مشهد، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و زیارتی، تدریس به دانش‌آموزان و... از جمله دیگر اقدامات انجام شده است و جمع خدمات ارائه شده در یک سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان بوده است .
 
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان در پایان به برنامه‌های دهه کرامت در کرمان پرداخت و گفت: مشارکت در برپایی جشن ولادت امام رضا(ع)، حضور خادمیاران و یاوران رضوی در نماز جمعه، حضور کاروان زیرسایه خورشید در استان کرمان، برپایی نمایشگاهی از خدمات ارائه شده توسط خیران، تشکل‌ها و مراکز خیریه، برگزاری رواق‌های خدمت در ادارات استان، گردهمایی مسئولان بقاع متبرکه و خادمیاران رضوی استان در امامزاده محمد(ع) کرمان، تجلیل از ۱۷ نفر از مادران جوان دارای سه فرزند و... از جمله این برنامه‌ها است.

 

انتهای پیام
captcha