خدمت جهادی از جنس زمینه‌سازی برای تحصیل دانش‌آموزان
کد خبر: 4146710
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

خدمت جهادی از جنس زمینه‌سازی برای تحصیل دانش‌آموزان

اعضای گروه جهادی شهدای گلزار سردشت با ورود به حوزه محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان، زمینه را برای تحصیل هرچه بهتر و بدون دغدغه ایشان فراهم کرده است.

خدمت به دانش‌آموزان محروم در لباس جهاد و محبتبه گزارش ایکنا، یکی از گروه‌های جهادی ویژه محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان، گروه جهادی شهدای گلزار سردشت استان چهارمحال و بختیاری است که طی سال‌ها فعالیت خود توانسته گام‌های خوبی را در زمینه محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان روستاهای مختلف این شهرستان بردارد.       

قدرت‌الله خالدی سردشتی، مسئول گروه جهادی شهدای گلزار سردشت در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با چگونگی تشکیل این گروه جهادی و فعالیت‌های آن در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیش از تشکیل این گروه جهادی این افتخار را داشتیم که در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان ورود پیدا کرده و در همکاری با خیران منطقه نسبت به رفع محرومیت از نیازمندان گام برداریم.

خالدی سردشتی ادامه داد: پس از مدتی فعالیت در این حوزه تصمیم بر این گرفتیم تا برنامه‌های خود را به صورت منسجم و تشکیلاتی پیش ببریم و نسبت به تشکیل گروه جهادی شهدای گلزار در سال 1400 اقدام کنیم و برنامه‌های خود را با برنامه‌ریزی بهتر و به صورت منسجم‌تر پیش ببریم.

مسئول گروه جهادی شهدای گلزار سردشت با بیان اینکه در ابتدای کار برنامه‌های خود را در راستای محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان نیازمند برنامه‌ریزی کردیم، گفت: در این زمینه توانستیم تا با حضور در روستاهای مناطق محروم شهرستان سردشت و لردگان و شناسایی دانش‌آموزان محروم این مناطق، از طریق تهیه لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان همچون لوازم‌التحریر و ... گام‌های خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی از مدارس این مناطق برداریم. 

وی تصریح کرد: با توسعه فعالیت‌های گروه و استقبال خیران منطقه از فعالیت‌های جهادی اعضای گروه، تصمیم به توسعه فعالیت‌های خود در حوزه‌‌های دیگر محرومیت‌زدایی گرفتیم که ورود گروه به فعالیت‌های عمرانی از این زمان آغاز شد و در این راستا با دریافت کمک‌های مردمی برنامه‌های خوبی را در مناطق محروم اجرا کردیم.

خالدی سردشتی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های عمرانی، برنامه‌های فراوانی در زمینه تعمیر مدارس در مناطق محروم، احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس و منازل محرومان و ... انجام داده‌ایم که چنانچه کمک خیران در این راستا ادامه داشته باشد، توسعه این فعالیت‌ها را در دستور کار خواهیم داشت. 

مسئول گروه جهادی شهدای گلزار سردشت یکی از فعالیت‌های این گروه جهادی که در راستای رفع محرومیت از مردم محروم منطقه انجام می‌شود را تهیه بسته‌های غذایی شامل قند، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای و قند و توزیع آن بین خانوادهای نیازمند دانست و گفت: در این زمینه و با کمک‌های دریافتی از سوی مردم خیر منطقه، بسته‌های مواد غذایی و مایحتاج اولیه را آماده کرده و به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسانیم. تمامی خیرانی که قصد دارند تا در این حوزه اقدام به ارائه کمک‌های خیرانه کنند، می‌توانند با همکاری اعضای گروه شهدای گلزار نسبت به این مهم اقدام کنند.  

وی بیان کرد: پخت غذای گرم در هشت مرحله و توزیع آن در سطح شهرستان و روستاهای همجوار از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اعضای گروه اجرایی شده است. البته این برنامه همچنان تداوم داشته و از سوی اعضای گروه در مناطق محروم شهرستان اجرا می‌شود.

خالدی سردشتی ادامه داد: تهیه و توزیع البسه مورد نیاز محرومان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اعضای گروه پیگیری می‌شود. در این زمینه تاکنون توانسته‌ایم حدود 150 دست لباس را در مناطق محروم پشتکوه شهرستان لردگان توزیع کنیم. 

مسئول گروه جهادی شهدای گلزار سردشت به توزیع تعداد 90 عدد کاپشن و ۲۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان محروم شهرستان سردشت اشاره و تصریح کرد: تهیه لوازم و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان از مهمترین وظایف اعضای گروه جهادی شهدای گلزار است؛ چراکه باید به نقطه‌ای برسیم که دانش‌آموزان هیچ‌ دغدغه فکری به جز تحصیل نداشته باشند.   

وی تهیه لوازم منزل برای محرومان را از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی برشمرد و گفت: در این زمینه بنا داریم با همکاری خیران منطقه، نسبت به تهیه لوازمی همچون بخاری، یخچال، تلویزیون، کولر و ... برای محرومان اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha