۲۰۰ حافظ قرآن در 4 شهرستان خراسان‌جنوبی تربیت شدند
کد خبر: 4146864
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

۲۰۰ حافظ قرآن در 4 شهرستان خراسان‌جنوبی تربیت شدند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: دوره حفظ قرآن سال گذشته در چهار شهرستان اجرا و حدود ۲۰۰ نفر حافظ یک تا سه جزء قرآن شدند.

حجت الاسلام علیرضا کامجو، مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علیرضا کامجو، مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز ۲۰ خردادماه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با موضوع جوانان و اوقات فراغت اظهار کرد: محور فعالیت‌های بسیج در طرح اوقات فراغت نوجوانان هستند که امسال دوره‌های کوتاه مدت حفظ قرآن با همکاری موسسه بیت الاحزان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه اوقات فراغت باید تشکیلاتی عمل شود، افزود: امسال طرح ویژه مدیریت اوقات فراغت تابستانی تحت عنوان «نو+جوانه‌ها» در ۱۵۰ پایگاه منتخب مقاومت بسیج خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.  

کامجو با تأکید بر اینکه دوره حفظ قرآن سال گذشته در چهار شهرستان اجرا و حدود ۲۰۰ نفر حافظ یک تا سه جزء قرآن شدند و از همین افراد برخی جذب دوره حفظ یکساله شدند، ادامه داد: در سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبی،نیز تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند و این مسابقه شامل مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها (حوزه‌ای)، مرحله شهرستانی (ناحیه)، مرحله استانی، مرحله ارزیابی کشوری (نیمه‌نهایی) و مرحله نهایی است.  

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: از همه نیروهای فرهنگی، تبلیغی، هنرمند، اداری فن و مهارت و علمی محله استفاده شود.  

وی با بیان اینکه در ایام اوقات فراغت تابستان باید به سه مناسبت دهه ولایت، دهه محرم و اربعین حسینی توجه شود و در مسجد برای آن تدبیر ویژه‌ای صورت بگیرد، یادآور شد: مساجد ظرفیت خیرین و خانواده‌ها را دارند و این می‌تواند در کنار ظرفیت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha