نخستین موقوفه قرآنی متعلق به آستان قدس رضوی در زاهدان افتتاح شد
کد خبر: 4147072
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
با حضور مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی

نخستین موقوفه قرآنی متعلق به آستان قدس رضوی در زاهدان افتتاح شد

نخستین موقوفه قرآنی در استان سیستان‌وبلوچستان متعلق به آستان مبارک حضرت رضا(ع)، با فعالیت مرحومه اتحادی در زاهدان امروز،21 خردادماه افتتاح شد.

افتتاح موقوفه در زاهدانحجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: اولین موقوفه قرآنی در استان سیستان‌وبلوچستان متعلق به آستان مبارک حضرت رضا(ع)، با فعالیت مرحومه اتحادی در زاهدان افتتاح شد. در این مکان بنا به نیتی که مرحومه در زمان حیات خود داشت آموزش قرآن انجام می‌شد و اهالی محل از برکات وجودی ایشان و جلسات قرآنی مستمر بهره‌مند می‌شدند.
 
وی با بیان اینکه کل قرآن بلاغ مبین بوده و در واقع تبیین مسیر زندگی بشر و بهترین ابزار برای جهادتبیین است، ادامه داد: این مکان با مدیریت دفتر کانون و خدمت آستان قدس، خادم‌یاران استان سیستان‌وبلوچستان افتتاح شد که تعمیرات و نیازهای زیرساختی مورد نیاز تأمین خواهد شد. امیدواریم به فضل الهی و با همت مربیان قرآنی شهرستان زاهدان، این مکان به‌ یکی از کانون‌های فعال، توانمند و پرانرژی در سطح شهرستان تبدیل شود.
 
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، تصریح کرد: قصد داریم تا برنامه‌های مختلف قرآنی مانند طرح مهدالرضا، دوره‌های آموزش قرآن، کانون‌های حفظ قرآنی، را در این مرکز برگزار کنیم و امیدواریم که بتوانیم این مکان را به‌عنوان یکی از مراکز تقویت حافظ قرآن قرار بدهیم تا کسانی که تمایل به حفظ قرآن دارند بتوانند در این مکان حضور پیدا کرده و از برکات آستان قدس رضوی و کانون خدمت‌یاری رضوی استفاده کنند.
 
حجت‌الاسلام میریان در پایان با بیان ایکنه در این مرکز دوره‌های تربیت مربی در دستور کار قرار دارد، گفت: این منطقه یک منطقه بسیار مستعد برای فعالیت‌های قرآنی است و از خادمیاران بسیار توانمندی در عرصه قرآنی در سطح استان برخوردار است و امیدواریم این مرکز، به‌عنوان پایگاهی به‌منظور نشر و ترویج معارف قرآن قرار گیرد تا بتوانیم مبلغان و مربیانی برای سراسر استان سیستان‌وبلوچستان تربیت و اعزام کنیم.
 
انتهای پیام
captcha