خدمت به زوار حسینی در قرارگاه اربعین جهادی‌ها
کد خبر: 4147274
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶
سردار زهرایی خبر داد:

خدمت به زوار حسینی در قرارگاه اربعین جهادی‌ها

رئیس سازمان بسیج سازندگی از ایجاد قرارگاه اربعین جهادی‌ها خبر داد و گفت: این قرارگاه طی یک ماه نسبت به خدمت‌رسانی به زوار حسینی از مرز پاکستان تا مسیر 80 کیلومتری نجف به کربلا اقدام می‌کند.

سردار محمد زهراییسردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با جزئیات برگزاری کنگره شهدای جهاد خدمت اظهار کرد: جهاد سازندگی با فعالیت‌های فاخری که در طول هشت سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشته، بیش از سه هزار شهید گلگون‌کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. برخی از شهدا نیز مانند شهدای آتش‌نشان‌، شهدای دوران کرونا و ... هستند که تاکنون برای ایشان کنگره‌ای برگزار نشده و جزء شهدای خدمت محسوب می‌شوند. 

وی اظهار کرد: تعداد 56 شهید جهادگر آسمانی نیز هستند که عضو گروه‌های جهادی بودند که در راه خدمت‌رسانی به محرومان جان خود را از دست دادند. البته این شهدا هنوز به عنوان شهدای بنیاد شهید محسوب نمی‌شوند و با وجود اینکه ستاد کل نیروهای مسلح هزینه‌های مربوط به این شهدا را تقبل کرده است، اما به دلیل عدم تصویب طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس، هنوز به عنوان شهید محسوب نمی‌شوند.

سردار زهرایی ادامه داد: به دلیل اینکه بسیج متولی برگزاری کنگره شهداست، برای تمامی این شهدای گلگون‌کفن، برای اولین بار کنگره شهدای جهاد خدمت برگزار می‌شود. البته برگزاری این کنگره نیازمند مقدماتی است که هم‌اکنون نیز آغاز شده و در استان‌های مختلف کشور جریان دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای جهاد خدمت طی سال آتی برگزار می‌شود، گفت: مقدمات این کنگره شامل یادواره‌های استانی، اجلاسیه‌های مختلف، انتشار کتاب و تهیه و تولید مستندات مربوطه و ... است که از هم‌اکنون در کشور آغاز شده است.

وی بیان کرد: همچنین، شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای جهاد خدمت نیز به ریاست وزارت جهاد کشاورزی و دبیری سازمان بسیج سازندگی تشکیل شده و برنامه‌های مربوط به کنگره را برنامه‌ریزی و رصد می‌کند. در برگزاری این کنگره، پیشکسوتان جهاد سازندگی و تمامی نهادهای مرتبط با حوزه فعالیت‌های جهادی دخیل هستند.

سردار زهرایی با اشاره به معطل ماندن طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه با وجود اینکه تمامی مراحل آماده‌سازی طرح انجام شده و با قید دو فوریت در هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اما هنوز از سوی هیئت‌رئیسه برای تصویب در صحن علنی مجلس به نمایندگان ارائه نشده است. از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با ارائه این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، زمینه را برای رفع مشکلات جهادگران فراهم کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برنامه‌های پیش روی بسیج سازندگی نیز بیان کرد: بسیج سازندگی برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایام پیش رو به‌ویژه فصل تابستان تدارک دیده است که یکی از این برنامه‌ها، رزمایش جهادگران فاطمی 3 است که با حضور خیل وسیعی از جهادگران در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: برپایی قرارگا‌ه‌های عملیات جهادی اقشار استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در ایام پیش رو خواهد بود. در این راستا قرارگاه‌های مختلفی با حضور اقشار مختلف بسیج در کشور ایجاد شده و به خدمت‌رسانی می‌پردازند. 

سردار زهرایی تصریح کرد: جشنواره ملی جهادگران نیز از برنامه‌های مهمی است که طی تابستان سال جاری اجرایی و برگزار می‌شود. این جشنواره شامل برنامه‌های ویژه‌ای است که به صورت جشنواره‌ای در سراسر کشور اجرا می‌شود. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در ایام پیش رو، ایجاد قرارگاه اربعین جهادی‌هاست که برای اولین بار انجام می‌شود. قرارگاه اربعین هم‌اکنون به صورت مرکزی و قشری راه‌اندازی شده است که طی مدت یک ماه از عاشورا تا اربعین حسینی نسبت به خدمت‌رسانی به زوار حسینی اقدام می‌کند. این قرارگاه در خدمت زائرانی که از پاکستان وارد کشور شده و سپس، وارد خاک عراق می‌شوند، خواهد بود و این خدمت همچنان تا پایان مسیر پیاده‌روی از نجف به کربلا ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این قرارگاه از سوی سازمان بسیج سازندگی و با محوریت جهادی‌ها ایجاد شده و تمامی فعالیت‌های آن از سوی جهادگران در سراسر کشور و در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی انجام می‌شود. 
     

انتهای پیام
captcha