نخست وزیر عراق با شیخ الازهر دیدار کرد
کد خبر: 4147411
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

نخست وزیر عراق با شیخ الازهر دیدار کرد

نخست وزیر عراق که به مصر سفر کرده است، با شیخ الازهر دیدار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه السومریه نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق در سفر رسمی خود به مصر، با احمد الطیب، شیخ الازهر در قاهره دیدار کرد.

براساس این بیانیه، محمد شیاع السودانی در این دیدار ضمن اشاره به اینکه منطقه در معرض یک حمله تروریستی ناشی از ایدئولوژی تحریف شده و فاقد هر گونه ارتباطی با دین قرار گرفت، تأکید کرد: عراق یکی از کشورهایی است که صحنه بیشترین آسیب را از این حمله تروریستی دید ولی با شجاعت با آن مقابله کرد.

نخست وزیر عراق همچنین بر اهمیت حاکمیت گفتمان میانه‌روی که بیانگر روح واقعی اسلام و مبتنی بر همزیستی، برادری، محبت و صلح است، تأکید کرد.

السودانی ضمن دعوت از شیخ الازهر برای سفر به عراق و تجلیل از نقش نهاد دینی الازهر و جایگاه آن در میان همه مسلمانان، خاطرنشان کرد که سفرش به مصر نشانگر روحیه برادری میان دو کشور و روابط تاریخی میان ‌آن‌ها است.

شیخ الازهر نیز در سخنانی اظهار کرد: عراق کشور مهمی در جهان اسلام است و مردم اصیل عراق با وجود همه چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو بودند، توانستند فجایع را پشت سر بگذارند و روی پای خود بایستند.

احمد الطیب قول داد که به زودی به عراق سفر کند.

انتهای پیام
captcha